כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בתום היערכות מקדימה

נותנת כתף: מבצע החיסונים של מכבי ברחבי הארץ

מרנן גדולי ישראל שליט"א, הגיעו למתחמי החיסונים של מכבי ברחבי הארץ כדי להתחסן נגד נגיף הקורונה וקראו להתחסן. במכבי נערכו מבעוד מועד כדי לספק מענה מיטבי לביקוש הגובר והכשירו את מתחמי החיסונים החדשים 

נותנת כתף: מבצע החיסונים של מכבי ברחבי הארץ
מתחסנים במכבי צילום: פאביאן קולדורף

החלו החיסונים ל-10,000 חברי מכבי מעל גיל 60 המתגוררים בבני ברק

מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א הגיעו למתחם החיסונים של מכבי בבני ברק כדי להתחסן נגד נגיף  הקורונה. את פני הרבנים שליט"א קיבלו ראש המחוז מר דניאל ברמן, חבר הנהלת מכבי וחבר מועצת העיר ב"ב הרב שמחה שטיצברג ומנהל מרחב בני ברק ר' ברוך שטרן. 

מתחסנים במכבי • קרדיט: פאביאן קולדורף

הרבנים שליט"א קראו לציבור להתחסן נגד נגיף הקורונה כדי למנוע תחלואה ולעצור את התפשטות הנגיף. קריאתם של גדולי ישראל להתחסן נגד הנגיף, באה על רקע הציווי "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", ועל כן ישנה חשיבות רבה בביצוע חיסונים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ראש המחוז, מר דניאל ברמן, אמר "זכות גדולה בשבילי לקבל את פני הרבנים שליט"א במתקן החיסונים של 'מכבי' בעיר. אני קורא לציבור לזמן תור ולהתחסן נגד נגיף הקורונה כדי להציל חיים ולשוב בהקדם לשגרה הברוכה".

מנהל המרחב, ר' ברוך שטרן, ציין "אני שמח שזכינו לקבל את מרנן ורבנן שליט"א במתחם החיסונים  בבואם להתחסן נגד נגיף הקורונה ובכך להשפיע על שאר תושבי עירנו בהם מחצית מהתושבים חברי מכבי. זהו צעד הכרחי כדי לחזור לשגרה ולמנוע התפשטות של הנגיף. ההיערכות המוקדמת של מכבי מאפשרת לחברים להתחסן בהיקפים גדולים. אנו מברכים על ההיענות המרשימה מצד החברים שכבר הגיעו להתחסן, וקוראים לחברי מכבי לשמור על משפחתם ולבוא להתחסן כדי לקדם את החזרה המהירה לחיים תקינים".

אלפי חברים שהזמינו תור,  הגיעו כבר למתחם החיסונים החדש של מכבי בבני ברק כדי להתחסן נגד נגיף הקורונה במתחם הכולל בתוכו את כל האמצעים הנדרשים למתן חיסונים בצורה יעילה ובטוחה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מספר גדול של עמדות ייעודיות מסייעות בהתמודדות עם היקפי החיסונים הצפויים. כמו כן, ככל שיתעורר צורך בהתאם לביקוש, מכבי תרחיב את מספר עמדות החיסונים ושעות קבלת הקהל על מנת לספק את מתן החיסונים בזמינות מרבית.


מתחסנים במכבי • קרדיט: פאביאן קולדורף

כאמור, ביום שלישי שעבר החלו החיסונים בבני ברק והם ניתנים לעת עתה מגיל 60 בזימון תור מראש, כאשר מכבי תספק את המענה היעיל ביותר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם התרחבות הצורך במתן חיסונים לשכבות נוספות באוכלוסייה, במכבי ערוכים להרחיב את שעות הפעילות ומספר האחיות המחסנות.

מחוז ירושלים והשפלה במכבי פתחו את מתחמי החיסונים נגד נגיף הקורונה

מכבי במחוז ירושלים והשפלה נערכה לספק את החיסונים נגד נגיף הקורונה בהיקפים נרחבים לתושבי המחוז. מתחמי החיסונים נפתחו למתחסנים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כאשר בשלב זה המתחסנים הינם שכבת האוכלוסייה מגיל 60 ומעלה והצוותים הרפואיים. אחרי היערכות מקדימה שכללה לוגיסטיקה מורכבת והשקעת משאבים, נפתחו מתחמי החיסונים לרווחת התושבים, ומתחמים נוספים צפויים להיפתח כבר בימים הקרובים.

המרא דאתרא של שכונת גני איילון – אחיסמך, הגרח"א ברוידא שליט"א, הגיע למתחם החדיש והמתקדם של מכבי לקבלת חיסון נגד נגיף הקורונה. קיבלו את פניו ראש מחוז ירושלים והשפלה ד"ר חגי פרנקל, המנהל הרפואי של המרחב ד"ר דניאלי יוסף, מתאם קשרי הקהילה של מכבי בשכונה ר' משה דיסלדורף, ומנהל השיווק למגזר החרדי ר' משה שלזינגר. לאחר קבלת החיסון ציין המרא דאתרא כי החליט להתחסן נגד הנגיף לאחר התייעצות עם מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, שאמר לו כי זו חובת השעה.

מתחסנים במכבי ירושלים • קרדיט: יח"צ

רבה של אחוזת ברכפלד במודיעין עלית, הגר"י זיכרמן שליט"א, הגיע להתחסן במתחם חיסוני הקורונה של מכבי בארנה בירושלים. מי שליווה אותו בעת מתן החיסון והסיור במקום, הוא מתאם קשרי הקהילה במודיעין עלית ר' נחמן ניימן. הגר"י זיכרמן שליט"א אמר בדבריו כי זו חובה להתחסן למען כלל ישראל ובריאותם, ולכן יצא במיוחד לעשות את מצוות ועשית ככל אשר יורוך.

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה, "אני נרגש מתחילת מבצע החיסונים. זהו רגע היסטורי לחברי מכבי ולעם ישראל וזוהי בהחלט זכות לעמוד בראש המבצע במחוז ירושלים והשפלה, בו יש כ- 600,000 חברים. החלטתי להתחסן ראשון על מנת לשמש דוגמא לחברים שלנו במחוז. כרופא אני מאמין ומשוכנע שהחיסון יעיל ובטוח. יחד ננצח את הקורונה ונחזור לשיגרת החיים המבורכת".

מכבי קוראת לציבור לבוא להתחסן נגד נגיף הקורונה על מנת למנוע התפשטות התחלואה ולהבטיח חזרה מהירה ככל הניתן לשגרה הברוכה. היענות נרחבת לחיסונים היא צורך השעה, ומכבי פועלת כדי לאפשר התחסנות זמינה בהתאם לצורך הנדרש ולהנחיות משרד הבריאות. ככל שהביקוש יתרחב, מכבי ערוכה להרחיב את הפעילות ולהגדיל את היקפי החיסונים במחוז.  

מכבי מחוז הצפון פתחה במבצע חיסוני הקורונה במתחם התחסן וסע הייחודי מסוגו בארץ

מכבי שירותי בריאות מחוז הצפון פתחו את מתחם התחסן וסע הייחודי מסוגו בארץ, המתחם הייחודי של מכבי, מאפשר קבלת חיסונים מהירה באמצעות מודל חדשני של התחסן וסע. מדובר ביוזמה פורצת דרך שתקל על חברי מכבי לקבל את החיסונים בזמינות וביעילות  ללא התקהלות מיותרת ובשמירה על בריאות החברים. הודות לשיתוף פעולה בין מכבי שירותי בריאות ומתחם 'סמי עופר' שברח' פנחס ואברהם רוטנברג 2 בחיפה, יתחסנו הבאים למקום במתחם התחסן וסע.


מתחם החיסונים בצפון • קרדיט: עמית הר שלג

עם פתיחת המתחם הגיע למקום הגר"י ברנדייס שליט"א רב קהילת חיי תורה ברכסים כדי להתחסן, בדבריו הודה להנהלת מחוז הצפון על ההערכות המיוחדת למען הציבור. את הרב ליוו הנהלת המחוז, וכן מתאמי קשרי הקהילה ר' אליעזר רוזנברג, ר' ניר קריאף ור' הלל רובינשטיין.

ראש מחוז הצפון של מכבי, ד"ר גלית קאופמן: "גייסנו צוות עובדים רחב שייתן מענה לבאים להתחסן במקום. מתחם החיסונים המיוחד והייחודי "התחסן וסע" שהקמנו, נותן מענה יצירתי במיוחד לחברים הרבים שיבואו להתחסן מכל האזור. אני קוראת לחברים מעיל גיל 60 להזמין תור ולהגיע להתחסן במקום, ללא התקהלות מיותרת".


מתחסנים בצפון • קרדיט: עמית הר שלג

כאמור, החיסונים לחברים מגיל 60 בזימון תור מראש,  כאשר מכבי תספק את המענה היעיל ביותר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם התרחבות הצורך במתן חיסונים לשכבות נוספות באוכלוסייה, במכבי ערוכים להרחיב את שעות הפעילות ומספר האחיות המחסנות.

מחוז השרון של מכבי החל במבצע חיסוני הקורונה

מחוז השרון של מכבי, פתח במבצע חיסוני קורונה לבעלי 60 ומעלה בזימון תור מראש, כאשר מכבי מספקת את המענה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בתוך כך ערכה מכבי מבצע חיסונים מרוכז וייעודי למתנדבי מד"א 'הצלה פתח תקוה' שעוסקים בהצלת חיים כדי שיוכלו להמשיך ולעסוק בתפקידם מתוך שמירה על בריאותם. המבצע נערך לאור בקשת יו"ר מד"א הצלה פ"ת ובהתגייסות כלל הצוות בניהולו של מנהל המרחב מר אורן שגב, ר' שמעון ברגמן מתאם קשרי קהילה בפתח תקוה ור' משה שלזינגר מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי, במסגרת המבצע זומנו כלל המתנדבים חברי מכבי למתחם התחסן וסע שבפתח תקוה.

יו"ר מד"א הצלה פ"ת ישראל גודלבסקי ביקש להודות להנהלת מכבי שירותי בריאות במרחב שרון, מר אורן שגב מנהל מרחב פ"ת וגב' בת שבע שגב סגנית מנהלת מרחב. למנהלת סיעוד המרחבית תחיה זיסר, למנהל השיווק ר' משה שלזינגר ולר' שמעון ברגמן על שיתוף פעולה פורה וחשוב למען הצלת חיים ובמיוחד בתיאום וארגון החיסון למתנדבים אשר פוגשים מידי יום ביומו חולים ופצועים.


מכבי בפתח תקווה • קרדיט: יח"צ

אביחי חדד סגן מנהל מרחב ירקון במד"א אשר מלווה את הארגון באופן מיוחד, הגיע למתחם קבלת החיסונים והתרשם מההליך המסודר, ובירך בשם מד"א מרחב ירקון את הנהלת מכבי על שיתוף הפעולה החשוב כל כך בחיסון המתנדבים - מצילי החיים.

ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי: "מתחילת תקופת הקורונה, נערכה מכבי ברחבי המחוז בבדיקות קורונה. עם תחילת החיסון נגד הנגיף, הקמנו מתקנים רבים למתן חיסון הקורונה בהם מתקן ענק במרכז סירקין לטובת חברי מכבי מעל גיל 60 ולעוסקים בנושאי רפואה. לבקשת מד"א הצלה פ"ת, דאגנו לחסן את הפרמדיקים והחובשים ואת מתנדבי ההצלה בעיר על מנת שימשיכו להעניק את השירות מציל חיים, מתוך ביטחון ורוגע נפשי".

מר אורן שגב מנהל מרחב פתח תקוה: "אנו מלווים את כלל החברים מתחילת התפרצות נגיף הקורונה, אני קורא לציבור מעל גיל 60 לזמן תור ולהגיע להתחסן ובכך נמנע את שרשרת התפשטות הנגיף".

ר' משה שלזינגר מנהל השיווק למגזר החרדי: "השקת החיסונים מבשרת על תחילת הסוף של מגפת הקורונה. מדובר בהיערכות חסרת תקדים של הצוותים הרלוונטיים לנתינת החיסונים ביעילות. חשוב לשמוע לדעת תורה ולבוא להתחסן כדי לגלות אחריות הדדית ולהקדים תרופה למכה. זהו צו השעה". 

ר' שמעון ברגמן מתאם קשרי קהילה בפתח תקוה: "אנו שמחים ומודים על היותנו הנחשונים בפעילות, זהו כבוד למכבי להוביל מהלכים חשובים בסיוע לצוותים שעוסקים בהצלת חיים ולהעניק את מיטב השירות לאנשים שנמצאים בחזית. חיסנו עשרות מתנדבים שכבר הוזמנו לקבלת החיסון השני".

ממשיכים בבדיקות הקורונה

במקביל, ממשיכה מכבי בפעילות השוטפת שנגזרת מהשגרה החדשה בביצוע בדיקות הקורונה כאשר ערכה בשבוע החולף מבצע בדיקות נרחב בישיבת 'אור ישראל' שבפתח תקוה.

לאור בקשת הגאון ראש הישיבה הגאון הגדול רבי  יגאל רוזן שליט"א ובעקבות הצורך שהתעורר בקרב בחורי הישיבה, נערכה מכבי תוך זמן קצר לסייע וערכה מבצע בדיקות נרחב בתוך הישיבה בביצוע בדיקות למאות בחורים שלומדים מזה חודשים רבים בקפסולות על פי ההנחיות ולא יוצאים מפתח הישיבה.

המבצע שנערך הוא רק חלק ממערך שיתוף הפעולה בין מרן ראש הישיבה והצוות לבין צוותי מכבי שקשובים ופועלים במסירות להנגיש ולהתאים את מכלול השירותים לתועלת בני הישיבה.

בנוסף נערך מבצע חיסוני שפעת לכלל בחורי הישיבה חברי מכבי כאשר אח של מכבי הגיע לישיבה לחסן את הבחורים באופן מרוכז ויעיל.

מבצע החיסונים ומבצע הבדיקות נערכו לבקשת מרן ראש הישיבה כדי לאפשר לבחורים להמשיך ללמוד בישוב הדעת מבלי להיטלטל בתוככי העיר ולשמור על בריאותם ובריאות הציבור במקסימום האפשרי.

במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות הושקו החיסונים נגד קורונה

מכבי שירותי בריאות קוראת לציבור להתחסן כדי לשמור על הבריאות ולחזור לשגרה. החיסונים החלו במרכז הרפואי של מכבי באשקלון, כאשר לאחר מכן נפתחו מתחמים נוספים בפריסה נרחבת לטובת תושבי מחוז הדרום והפריפריה.

כמובילת שירותי הבריאות, מכבי פועלת כדי לאפשר לכל החברים לקבל את החיסון הייעודי נגד נגיף  קורונה.

הגאון רבי יהודה דרעי שליט"א רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית התייחס גם הוא לחשיבות החיסונים בעת הנוכחית וקרא לאנשים לקחת אחריות ולבוא להתחסן נגדף הנגיף.

הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א רב העיר אשדוד, הודה להנהלת המחוז של מכבי על הירתמותם המהירה לטובת הנגשת החיסונים ואמר "אנחנו מכירים את המגיפה הגדולה שפגעה באוכלוסיות מבוגרים ואנשים עם רקע רפואי ורבים נפטרו ל"ע.   ב"ה שזכינו שיש חיסון נגד הנגיף וכבר יצאו גדולי ישראל בקריאה ובמיוחד למבוגרים להזדרז ולקבל את החיסון כמצוות התורה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

שר הדתות הרב יעקב אביטן שהגיע למתחם אמר "לפני ימים אחדים ברכנו  שעשה ניסים, בימים ההם בזמן הזה" מי פלל שנזכה לנס בזמן הזה, נס חיסוני הקורונה. אני קורא לכל חברי מכבי, בואו להתחסן, תביאו את סבא וסבתא, מכבי דאגה לכם למתחמי ענק מאירי עיניים עם שירות מכל הלב".


מכבי מחוז דרום • קרדיט: יח"צ

ראש מחוז הדרום, גב' קרן שכטר: "אנו נרגשים לפתוח את מתחם החיסונים הראשון במחוז הדרום לטובת חברי מכבי. הבאת החיסונים במהירות למחוז המשתרע על פני חצי משטחה של מדינת ישראל, כרוכה במשאבים רבים והיערכות לוגיסטית מיוחדת של הצוותים המעורבים בפרויקט החיסונים המשמעותי שמובילה מכבי. האתגר הגדול שלנו הוא להביא את החיסונים לכל בית במחוז, אני קוראת לכל חברי מכבי מגיל 60 לקבוע תור ולהגיע להתחסן כדי לעצור את התפשטות הנגיף".

ראש עיריית נתיבות מר יחיאל זוהר שהתחסן במקום "קרא לתושבי עירו להגיע ולהתחסן והודה להנהלת מכבי על הדאגה בתקופה מאתגרת זו ולאורך כל השנה". כמו כן הגיע למתחם הרב נפתלי קובר חבר מועצת מכבי ומנהל עזר מציון מחוז דרום.

ממלא מקום ראש העיר אשדוד ר' אבי אמסלם: "זכות גדולה נפלה בחלקי להתחסן ובכך להישמע להוראת גדולי הדור, ולציווי של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". כממונה על מחלקת הרווחה בעיריית אשדוד, וכמי שמסייע למאות ואלפי חולים ומבודדים, ומכיר מקרוב את האופי של המחלה הקשה הזו ואף לצערי הרב מכיר אנשים שנפטרו כתוצאה מהמחלה. חסד גדול עשה איתנו בורא עולם ששלח לנו את החיסון שבעז"ה ימגר את תופעת ההתפשטות וההדבקות במחלה. כאשר כל גדולי ישראל קוראים ומעודדים להתחסן, אני מבקש מכל אחד ואחד, לא לחשוש ללכת ולהתחסן ובכך לשמור על בריאותכם, בריאותינו, ובריאות היקרים לכם".

ר' שימי גשייד, מנכ"ל רחשי לב: "לאחר חודשים ארוכים ומאתגרים הבנו שמאחורי המסכות יש אנשים, חברים וקרובים. בואו נתחסן לפני שיהיה מאוחר, כי בידנו הדבר".


מכבי דרום • קרדיט: יח"צ

מנהל השיווק למגזר החרדי, ר' משה שלזינגר: "השקת החיסונים מבשרת על תחילת הסוף של נגיף הקורונה. מדובר בהיערכות חסרת תקדים של הצוותים הרפואיים למתן החיסונים ביעילות, תבואו להתחסן כדי לגלות אחריות הדדית ולהקדים תרופה למכה. זה צו השעה". 

מנהל מגזר חרדי במכבי מחוז הדרום, ר' אריה קליין: "זהו יום בשורה עבור כולם. אני קורא לציבור להגיע להתחסן ולהציל רבים בישראל. כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, וזהו הצעד ההכרחי והנדרש בימים אלה מכל אחד שאכפת לו מהכלל ורוצה למנוע את השלכות הנגיף על האוכלוסייה כולה".

ר' ישראל הרשקוביץ דובר ביה"ח אסותא למגזר החרדי: "ככתב בריאות אני מסקר את המגיפה מאז יומה הראשון. במהלך התקופה נחשפתי לפחדים, לחשש המתמיד, ובעיקר לתקווה ולתפילה שמי שהביא עלינו את המחלה יביא גם את המרפא. אז הנה, התפילות התגשמו והחיסון כאן. הוא הוכח כיעיל והוא בטוח. ומעכשיו, זה פשוט בידיים שלנו. אם רק נתחסן נוכל סוף סוף לשוב לשגרה".

כאמור, החיסונים החלו והם ניתנים לעת עתה מגיל 60 בזימון תור מראש,  כאשר מכבי תספק את המענה היעיל ביותר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עם התרחבות הצורך במתן חיסונים לשכבות נוספות באוכלוסייה, במכבי ערוכים להרחיב את שעות הפעילות ומספר האחיות המחסנות.

 

 









 




 

 

 

מכבי מכבי שירותי בריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד