י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע כניסת הברקזיט

אביו של ראש הממשלה מבקש אזרחות זרה

ברקע כניסתה לתוקף של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי, אביו של ראש הממשלה, סטנלי ג'ונסון הגיש בקשה לאזרחות צרפתית | הבן לאזרחים: "זו לא סופה של בריטניה כמדינה אירופית"

אביו של ראש הממשלה מבקש אזרחות זרה
pixabay

אביו של בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, הגיש בקשה לקבלת אזרחות צרפתית ערב כניסת הסכם הברקזיט לתוקף.

סטנלי ג'ונסון, חבר בפרלמנט האירופי לשעבר, שהצביע נגד הברקזיט - ההישג הפוליטי המשמעותי של בנו - השמיע את הדברים, שעות ספורות לפני שבריטניה יצאה באופן רשמי מהאיחוד האירופי הלילה בחצות, עם כניסת השנה האזרחית 2021.

בשיחה עם תחנת הרדיו RTL, הסביר ג'ונסון האב כי הוא קיבל את ההחלטה בגלל קשרים משפחתיים חזקים לצרפת. "אני צרפתי", כך אמר לתחנת הרדיו תוך שהוא מתראיין בצרפתית. "אמי נולדה בצרפת, אמה שלה גם הייתה צרפתית לחלוטין וכך גם סבה. אז מבחינתי זה להחזיר לעצמי את מה שכבר יש לי וזה משמח אותי מאוד".

ג'ונסון המשיך ותיאר את עצמו עדיין אירופי, למרות פרישת מדינת מולדתו מהאיחוד האירופי. "תמיד אהיה אירופאי, זה בטוח, אי אפשר לומר לעם הבריטי אתם לא אירופאים, קשר עם האיחוד האירופי הוא חשוב", ציין.

בריטניה עזבה הלילה רשמית את האיחוד האירופי, לאחר 48 שנים. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר על עזיבת המדינה את האיחוד האירופי, כי "בריטניה תמיד תהיה מדינה אירופית, זו לא סופה של בריטניה כמדינה אירופית, אנחנו במובנים רבים הציוויליזציה האירופית המהותית, ואנחנו נמשיך להיות כאלה", אמר והרגיע את המתנגדים.

בוריס ג'ונסון אזרחות כפולה ברקזיט האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד