י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

לראשונה בסקרים: 'כחול לבן' נמחקת; רוב למחנה 'רק לא ביבי'

בחלומות הכי גרועים שלו, לא חלם בני גנץ שמפלגתו תיראה כך, כשנה אחרי שהוקמה, ובמצב הנוכחי מי חולם בכלל על הרוטציה. לראשונה בסקר מנדטים, מפלגת 'כחול לבן' נמחקת מהמפה הפוליטית | למרות ש'הליכוד' הינה המפלגה הגדולה בפער, מחנה 'רק לא ביבי' זוכה לרוב

לראשונה בסקרים: 'כחול לבן' נמחקת; רוב למחנה 'רק לא ביבי'
יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"גנץ איבד את המנדטים שלו כבר מזמן", כך אומר מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' שמפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב' סקר מנדטים דרמטי שמעריך לראשונה כי מפלגת 'כחול לבן' נעלמת מהמפה הפוליטית, כשנה אחרי שהוקמה.

לדבריו: "בסקר הנוכחי הוא מאבד מנדט אחד למפלגת הישראלים של רון חולדאי, אבל מכת החסד או המסמר האחרון בארון של כחול לבן הייתה הופעתו של זליכה. זה דומה למה שקרה לבנט ופייגלין ב־2019. שתי מפלגות שניזונות מקהלים משיקים או חופפים - ונופלות יחד".

ולנתונים בהרחבה. על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון - הליכוד, נותרת הגדולה ביותר בפער ניכר מהשאר עם 29 מושבים בכנסת ה-24, אחריה שומרת על מקומה, מפלגת 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער שזוכה ב-17 מושבים. במקום השלישי ניצבת 'יש עתיד' של יאיר לפיד, שמתרחקת מהחלום להוות אלטרנטיבה שלטונית עם 14 מושבים.

גם נפתלי בנט שהכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה ממשיך לצנוח ומקבל 13 מושבים. הוא יכול להתנחם לפחות כך שהכפיל את כוחו הנוכחי כמעט פי 3. אחריה, 'הרשימה המשותפת' שככל הנראה נפגעת מהסכסוך הפנימי מול סיעת 'רע"מ' של מנסור עבאס שמואשם בשת"פ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המפלגות החרדיות ממשיכות לשמור על כוחן עם 16 מושבים בכנסת, אלא שש"ס יורדת מ-9 ל-8, כך על פי הסקר ואילו 'יהדות התורה' שלמרות הסכסוך הפנימי ב'אגודת ישראל' דווקא מתחזקת במושב נוסף שמבטיח לעת עתה את כניסתו של ח"כ ישראל אייכלר.

מפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי ואבי ניסנקורן לא מצליחה להוות אלטרנטיבה שלטונית, כי אם עוד מפלגת שמאל וזוכה ל-8 מושבים בכנסת הבאה, כך לפי הסקר. אחריהן ניצבות 'ישראל ביתנו' של ליברמן עם 7 מושבים ו'מרצ' עם 5 מושבים.

תהיתם היכן 'כחול לבן' מוכת העזיבות והעריקות? לפי הסקר ב'מעריב', היא מקבלת 2.6% תמיכה, משמע פחות מאחוז החסימה העומד על 3.4%, הוי אומר שבני גנץ נשאר מחוץ לכנסת. כשנה אחרי שנכנס לפוליטיקה, הקים את 'חוסן לישראל' חבר ליאיר לפיד עם מותג משודרג בשם 'כחול לבן', השיג בבחירות מועד א' 35 מושבים, בבחירות מועד ב' - 33 ובמועד ג' גם כן 33 מושבים.

בני גנץ יכול להתנחם בכך שהוא לא היחיד שלא ייכנס לכנסת במתכונת הנוכחית וייאלץ לרכב על חיבור כלשהו בדרך לכנסת ה-24. עוד ברשימת המפלגות שעל פי סקר 'פאנלס פוליטיקס' רחוקות מהכנסת; 'הכלכלית החדשה' של ירון זליכה, 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר, מפלגת 'העבודה', רשימתו של עפר שלח, 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, שעל פי המסתמן תזכה לשיריון ברשימת הליכוד, וכן הבית היהודי שבראשות השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ.

לפי הסקר: מחנה 'רק לא ביבי', כולל 'הרשימה המשותפת' משיג רוב של 62 מושבים, מאידך, הליכוד והחרדים עם 45 מושבים ואילו ימינה 13 מושבים - סך הכל 58. לפי הסקר שיעור המתלבטים למי להצביע גבוה ועומד על 19% מבלי זכות ההצבעה בישראל.

הסקר בדק תרחיש שבו השרה לשעבר ציפי לבני תצטרף ל'יש עתיד'. במקרה כזה, מפלגתו של יאיר לפיד תתחזק בשני מנדטים על חשבון מפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי, ועל חשבון מפלגת 'הכלכלית החדשה' של ירון זליכה ו'העבודה' ההיסטורית. גם מפלגתו של גדעון סער תאבד מנדט לציפי לבני ולפיד.

בסקרים השתתפו 531 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתפות בסקר נשלחה ל־3,107 חברים בפאנל). הסקרים נערכו על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקרים נערכו ב־31 בדצמבר 2020. טעות הדגימה המרבית - 4.3%.

סקר מעריב סקר מנדטים פאנלס פוליטיקס בני גנץ מפלגת כחול לבן בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד