י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיווחים ממדינות נוספות

תופעת לוואי חריגה ומטרידה לחיסון של 'פייזר'

מבצע החיסונים ממשיך במלוא המרץ אך גם תופעות הלוואי מתחילות להתברר. הבוקר דווח על תופעת לוואי שלא פורסמה על ידי פייזר, תופעה בה נתקלו עשרות מתחסנים מכל רחבי הארץ. פייזר בתגובה: "אין צורך בטיפול מיוחד. המתחסנים יכולים לקבל את המנה השנייה"

תופעת לוואי חריגה ומטרידה לחיסון של 'פייזר'
חיסון לקורונה של חברת פייזר צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצל הדיווחים על המתחסן המיליון הבוקר (שישי) בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה ושר הבריאות, החלו להתברר גם תופעות הלוואי של החיסון של חברת פייזר.

בוועדת התיעדופים של משרד הבריאות פנו בימים האחרונים אל חברת פייזר עם דיווחים של עשרות מתחסנים אשר דווחו על תחושת 'נימול בפה' לאחר קבלת החיסון, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

מדובר בתופעה מטרידה, בעקבות כך שחברת פייזר הודיעה על תופעות הלוואי הצפויות להופיע אצל המתחסנים, תופעות כמו חולשה, כאב ראש, סחרחורת, כמו גם טשטוש ראיה קל. תופעת הלוואי של נימול בפה הייתה הפתעה.

בחברת פייזר הרגיעו בתגובה ואמרו כי הדיווחים על כך הגיעו מעוד מדינות, לא רק מישראל. ולא מדובר בתופעה המצריכה טיפול מיוחד. ואין מניעה לאנשים שחשו בתופעת הלוואי הזו לקבל את מנת החיסון השנייה.

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, אחד מהחברים הבכירים בוועדה המתעדפת את החיסונים אמר עם פרסום הדברים: "מדובר על אנשים שדיווחו על תחושת נימול החל מכמה דקות ועד כמה שעות. להערכתי, מאז הדיווח שנמסר המספר עלה לכ־100 אנשים. העברנו פנייה לפייזר והם אמרו שהם מסכימים שאין צורך בטיפול מיוחד ושהתופעה הזו לא שוללת מתן של מנת חיסון שנייה".

חברת פייזר קורונה חיסון לקורונה תופעות לוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד