י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיכום חדשות השבת

איראן מאיימת בנקמה; חייל ירה בצווארו של פלסטיני

סיכום חדשות השבת: שר החוץ האיראני מאשים כי ישראל תבצע פרובוקציה מכוונת כדי לחרחר מלחמה בינה לבין ארה"ב כשברקע יום השנה לחיסולו של סולימאני וחשש מתגובת נקם איראנית | אמש נפגע ערבי כבן 24 בראשו מירי כוחותינו במהלך עימותים בחברון, בזמן פינוי בנייה בלתי חוקית | בריטניה אישרה ב"מקרים נדירים" לערבב בין שתי מנות חיסון מחברות שונות

איראן מאיימת בנקמה; חייל ירה בצווארו של פלסטיני
קצין צה"ל מותקף על ידי מחבלים צילום: צילום מסך

חשש מהסלמה ביטחונית ופעולות נקם של איראן: שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ישראל בניסיון להתחיל מלחמה על ידי תכנון מערך התקפות כנגד הכוחות האמריקנים בעיראק. בחשבון הטוויטר שלו כתב זירף כי "מודיעין בעיראק מצביע על סוכנים ישראלים המתכננים התקפות כנגד האמריקנים, היזהר", ותייג את נשיא ארה"ב טראמפ.

בתוך כך, לפי דיווח אמש של כתבת CNN לענייני ביטחון וצבא ברברה סטאר, הכוחות הימיים של איראן העלו כוננות באזור המפרץ הפרסי. סטאר ציטטה גורם ביטחוני בכיר שאמר לה כי איראן מתגברת כוחות במפרץ הפרסי, אולם לא ברור אם זו הגנה או שהם מתכוננים להתקפה נגד יעדים אמריקנים.

אמש נפגע ערבי כבן 24 בראשו מירי כוחותינו במהלך עימותים בחברון, בזמן פינוי בנייה בלתי חוקית. מדובר צה"ל נמסר: "בפעילות שגרתית נגד בנייה בלתי חוקית בכפר עטוואני שבדרום הר חברון, התפתחו הפרות סדר בהשתתפות 150 איש. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות והופעלה אלימות קשה נגד הכוחות. באירוע נורה אחד מהערבים והמקרה מתוחקר כעת".

כוח צה"ל עצרו חשוד שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק והוא תוחקר במקום. לאחר מספר שעות אירעה ‏תקרית בגבול לבנון: צה"ל זיהה מספר חשודים שחצו את הקו כחול ונכנסו למובלעת ישראלית באזור מנרה - אך לא חצו את גדר הגבול. הכוח ביצע שתי יריות באוויר שהרחיקו את החשודים.

הקורונה בישראל: אתמול אובחנו 5,993 נדבקים בקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות - 6.1%. שיעור המאומתים בשבוע האחרון לפי מגזרים: במגזר החרדי 14.1%, בחברה הערבית 10.8% ובכלל האוכלוסיה 3.8%. 

לדברי בכיר במערכת הבריאות, טרם הושגה הסכמה להקדמת משלוחי חיסונים נוספים לישראל. המשמעות היא שהחל מאמצע החודש, צפוי עיכוב בקצב המתחסנים - כך דווח בחדשות 12. עוד דווח, כי גורמים במשרד הבריאות מאשימים את מקבלי ההחלטות וטוענים כי בריאות הציבור לא עומדת בראש סדר העדיפויות, אלא טובתם האישית: "פוליטיקאים פופוליסטים חסרי אחריות הגדילו במעשיהם את התפוסה במחלקות הקורונה והעלו את מספרי התמותה".

על פי כלי תקשורת בסין, חיסון לקורונה שפותח על ידי חברת "סינופארם" הנתמכת על ידי המדינה, הוכיח לאחרונה יעילות של 79.34%, וזאת בהתבסס על ניתוח ביניים של הניסויים הקליניים.

בתוך כך, בריטניה אישרה ב"מקרים נדירים" לערבב בין שתי מנות חיסון מחברות שונות.

קצין משטרה נפגע מחפץ שהושלך לעברו ופגע בראשו בצומת בר אילן בירושלים - הכוח הבחין במספר חשודים המיידים לעברם אבנים במהלך מעצר של אחד מהם. חפץ מתכת הושלך לעבר ראשו של קצין משטרה שנפגע ולאחר טיפול במקום שב לטפל בהפגנה.

מאות מפגינים חוסמים חלק מהכבישים המובלים למעון הרשמי. כוחות משטרה עצרו 8 מפגינים. רבים מהמוחים חוסמים את אחד הרחובות המובילים למעון, תוך שהם נושאים לפידים.

 

 

איראן לבנון גבול לבנון גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד