י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תביא לי טיפת מים

האזינו: המשגיח סיפר על החלום של רבי שלום

הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל שנפטר לבית עולמו בשבת שעברה, סיפר לרעו המשגיח הגרי"י בורדיאנסקי על חלום שחלם בעניין לימוד משניות והמשגיח סיפר זאת לאחר הסתלקותו | האזינו לדברים

האזינו: המשגיח סיפר על החלום של רבי שלום
מראות חייו של הגר"ש פוברסקי זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

המשגיח הגאון הצדיק רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי סיפר בהיכל הישיבה על חלום מסעיר של ידידו ורעו הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל, מראשי ישיבת 'קול תורה' שנפטר בשבוע שעבר.

"מורינו רבי שלום זכר צדיק וקדוש לברכה ביקש שילמדו משנה כל יום. כשהיינו בישיבה בפוניבז' היה שם יהודי צדיק רבי שלמה הורביץ, היה ערירי וגלמוד, וביקש לפני פטירתו שילמדו לעילוי נשמתו בכל יום שתי משניות מפרקי אבות שזה קל... רבי שלום אמר, מכל ששה סדרי משנה, גם פרקי אבות, או איזהו מקומן".

"הקריאו לי" סיפר המשגיח שהוא כתב בצוואה שנתגלה לו בחלום, גודל העניין של לימוד משניות על המתים, לחיזוק העניין. "אני אספר את החלום כפי שהיה, ובדידי הווה עובדא".

"בשעה שאבי מורי זצ"ל נפטר (הגאון רבי אפרים בורדיאנסקי זצ"ל מ.ו.), ביקש לפני פטירתו שנלמד כל יום משניות לעילוי נשמתו, אבל אני רציתי לקראת סוף השנה להוציא את הספר שלו, הוא השאיר כתבים חשובים עם דברים נפלאים, אבל לא הספיק להוציא את הספר בחייו, ואני רציתי עד היארצייט, להוציא את הספר 'בנין אפרים'. מצאתי זמן, הרי לא הולכים לשמחות בשנת האבלות, אז היה לי קצת זמן".

"באותה שנה היתה מלחמת המפרץ ששיבשה את הדרכים, ולא יכולנו להגיע עם ההדפסה עד היארצייט, וחשבתי שזה חבל, כי אם לא מוציאים עד היארצייט, סכנה שזה יימשך עוד, וחשבתי איך אני יכול למצוא עוד זמן לעבוד על הספר, אמרתי לעצמי, אני הרי לומד משניות, והעניין הזה של הוצאת הספר זה ודאי לעילוי נשמת, דברי תורה כאלו חשובים, אז אני קצת יוריד מהמשניות, ויעסוק בספר, עדיין למדתי משניות, אבל פחות".

"יום אחד אחרי התפילה ניגש אלי רבי שלום זכרונו לברכה, ואמר לי, אולי אתם מתרשלים בלימוד משניות?, אמרתי לו, מה קרה? הוא אמר, בלילה הוא ראה את אבא שלי בחלום, 'יוצא' מתוך ארגז של כלי מיטה, שמח מאוד, אף פעם הוא לא ראה אותו כל כך שמח, הוא הכיר אותו טוב, היה יושב לידו בתפילה, והאבא אמר לו בחלום, אני צמא מאוד, תביא לי טיפת מים".

"אז רבי שלום חשב בעצמו על הפתרון, אני לא יודע איך הוא הגיע לפתרון הזה, והוא חשב, הרי אין מים אלא תורה, והוא ידע שהאבא ביקש שנלמד משניות, אז כנראה שקצת חסר בלימוד המשניות, אולי הפתרון היה גם חלק מהחלום.... אבל כך הוא אמר, אמרתי לו, רבי שלום, זה כמין נבואה קטנה מה שאתה אומר לי עכשיו, הכתבים של הספר 'בנין אפרים' נמצאים בארגז של כלי מיטה, אז הוא יצא מהארגז של הכלי מיטה, והיה שמח, ואע"פ כן רצה משניות, אני צמא, רוצה קצת מים, רואים שיש סגולה מיוחדת למשניות, אז זה מה שרבי שלום כתב בצוואה, נתגלה לי בחלום שמשניות זה דבר גדול מאוד על המת, זה החלום, וידוע שמשנה אותיות נשמה".

את דבריו סיכם המשגיח: "כמה שנתחזק בכל העניינים, הכול זה חבילות שאנחנו יכולים לשלוח אליו היום, חבילות חדשות לעילוי נשמתו, חיזקו ונתחזקה לעילוי נשמתו ולטובת עצמינו, וה' יעזור שיהיה לנו סייעתא דשמיא להצליח בכל חיינו ושלא יהיה לנו עוגמת נפש".

הרב שלום פוברסקי חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד