י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בדרך להקשחת הסגר?

זינוק דרמטי בתחלואה: 2,800 חרדים אובחנו השבת כחיוביים לקורונה

למרות הסגר שהוטל ובצל מבצע החיסונים שנרשם ברחבי העולם כהצלחה כבירה, נרשמת עלייה דרמטית בממדי התחלואה בישראל. במהלך השבת אובחנו 2800 חרדים כחיוביים לנגיף. מדובר בעליה של מאות אחוזים בחלק מהערים החרדיות בהשוואה לשבת שעברה | ירושלים בראש

זינוק דרמטי בתחלואה: 2,800 חרדים אובחנו השבת כחיוביים לקורונה
'מחנה יהודה' בשגרת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות הסגר שנכנס לשבוע השני שלו ובצל מבצע החיסונים המקיף בו חוסנו עד כה למעלה ממיליון ישראלים, נמשכת העלייה החדה בתחלואה במגזר החרדי. כ-2800 חולים מאומתים חדשים באוכלוסייה החרדית במהלך השבת.

עליה של מאות אחוזים בחלק מהערים החרדיות בכמות החולים המאומתים בהשוואה לשבת שעברה, כשבראש הרשימה נמצאת ירושלים עם כ-850 חולים, בית שמש, ביתר עילית ומודיעין עלית הראו עליה של כ-300% משבת שעברה, עליה של 100% בבני ברק, פתח תקוה ואלעד.

אתמול אובחנו 5,993 נדבקים בקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות - 6.1%. שיעור המאומתים בשבוע האחרון לפי מגזרים: במגזר החרדי 14.1%, בחברה הערבית 10.8% ובכלל האוכלוסייה 3.8%.

בתוך כך מסתמנת עצירה במבצע החיסונים "לתת כתף": גורם בכיר שמעורב במגעים מול חברות התרופות שמייצרות את החיסונים אמר לחדשות 12 שעדיין אין אור ירוק להקדמת מנות החיסונים הבאות לישראל - והמשמעות היא שבעוד כעשרה ימים, החל מאמצע חודש ינואר, תיווצר האטה מסוימת במבצע החיסונים. 

למרות העצירה במבצע החיסונים, בקופות החולים ימשיכו לחסן את כל מי שזקוק למנה השנייה של החיסון, אולם אנשים שעדיים לא קיבלו את המנה הראשונה לא יוכלו לעשות זאת עד להגעת מלאי חדש. ככל הנראה שמדובר יהיה בכמה ימים של עיכוב ולא יותר מכך - ועל פי ההערכות במשרד הבריאות, בעוד חודש מהיום, כבר ניתן יהיה לחסן את כלל האוכלוסייה.

עו"ד כבהה מועאוויה, מרכז נושא האיתורים במשרד הבריאות ואחראי על מבצע האיתורים של זק"א ישראל וזק"א תל אביב אמר כי, "50 צוותים מלאים פעלו מסביב לשעון מכניסת השבת ועד צאת השבת בכל הערים והישובים במגזר החרדי, העבודה המהירה ושיתוף הפעולה בין נציגי קופות החולים, נציגי לשכות הבריאות במחוזות, והעבודה על פי הנוהל הביא לקטיעת שרשראות הדבקה במהלך השבת במגזר החרדי. ההגעה לכל אדם שאומת ונמצא חיובי במהלך השבת, הביאה להכנסה של יותר מ-10,000 אנשים לבידוד ולמניעת הדבקה מיותרת".

עו"ד כבהה מועאוויה הוסיף כי "העלייה הגדולה בכמות החולים באוכלוסייה החרדית משבת שעברה, למרות הסגר ולמרות מבצע החיסונים מסוכנת ומראה על כמות התחלואה ההולכת ומתפשטת באוכלוסייה החרדית. על כולנו לקחת אחריות על הבריאות שלנו, אני קורא לכולם ללכת ולהתחסן על מנת שנצליח לבלום את מגמת העלייה בתחלואה".

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד