י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשלוחים מתעכבים

מסתמן: מבצע החיסונים בישראל ייעצר השבוע

למרות הדיווחים, טרם הושגה הסכמה להקדמת משלוחי חיסונים נוספים לישראל • המשמעות היא שהחל מאמצע החודש, צפוי עיכוב בקצב המתחסנים, ובמשך כמה ימים יחוסנו רק מי שזקוקים למנה השנייה

מסתמן: מבצע החיסונים בישראל ייעצר השבוע
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

מסתמנת האטה במבצע החיסונים: שבוע לתחילת הסגר השלישי ושבועיים מאז התחסנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין והיו לאזרחים הראשונים בישראל שחוסנו לקורונה - מה שפתח את מבצע החיסונים "לתת כתף", מסתמנת האטה במבצע החיסונים - כך דווח בחדשות 12.

למעלה ממיליון ישראלים חוסנו עד כה, מה שהציב את ישראל במקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש. על פי הדיווח, מלאי מנות החיסון הולך ואוזל ומשום כך תתכן עצירה במבצע עד להגעת אספקה חדשה.

גורם בכיר שמעורב במגעים מול חברות התרופות שמייצרות את החיסונים אמר לחדשות 12 שעדיין אין אור ירוק להקדמת מנות החיסונים הבאות לישראל - והמשמעות היא שבעוד כעשרה ימים, החל מאמצע חודש ינואר, תיווצר האטה מסוימת במבצע החיסונים. 

למרות העצירה במבצע החיסונים, בקופות החולים ימשיכו לחסן את כל מי שזקוק למנה השנייה של החיסון, אולם אנשים שעדיים לא קיבלו את המנה הראשונה לא יוכלו לעשות זאת עד להגעת מלאי חדש. ככל הנראה שמדובר יהיה בכמה ימים של עיכוב ולא יותר מכך - ועל פי ההערכות במשרד הבריאות, בעוד חודש מהיום, כבר ניתן יהיה לחסן את כלל האוכלוסייה. 

בתוך כך דווח על קרב אימים בין ראשי חברות "פייזר" ו"מודרנה" לבי המשקיעים וחברי הדריקטוריון. ראשי החברות מעוניינים לשלח לישראל מלאי ענק של חיסונים על מנת לבחון את החזרה לשגרה בצל החיסונים ולהוכיח כי הם יעילים, ומנגד, חברי הדירקטוריון טוענים שהם מקבלים תלונות על כך שישראל מקדימה את כל העולם ומביעים חשש שההעדפה הזו לישראל עלולה לבוא על חשבון פוטנציאל של שווקים גדולים יותר בעתיד. בישראל מנסים לשכנע אותם בדעת אנשי המקצוע וראשי החברה.

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד