י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העולם מסתכל עלינו

הכותרת הראשית ב-BBC: "ישראל מובילה במרוץ החיסונים"

אחד מכלי התקשורת המובילים בעולם ה 'BBC' הבריטי מביא בכותרת הראשית של האתר כתבה המספרת על ההצלחה הישראלית בכל הנוגע לחיסונים של נגיף הקורונה | "השיעור הגבוה ביותר בעולם" | ארה"ב רחוקה שנות אור מהיעד שלה

הכותרת הראשית ב-BBC: "ישראל מובילה במרוץ החיסונים"
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

הכותרת הראשית ב-BBC מדווחת על מבצע החיסונים הגדול של ישראל. "ישראל העניקה חיסונים נגד וירוס קורונה ליותר ממיליון בני אדם", נכתב, "השיעור הגבוה ביותר בעולם" מציינים ב-BBC.

עוד מדווח ה-BBC בכותרת הראשית, כי "בישראל יש שיעור של 11.55 מנות חיסון למאה נפשות, ואחריו בחריין עומדת על 3.49, ובריטניה עומדת על 1.47, כך על פי אתר מעקב עולמי שעובד עם אוניברסיטת אוקספורד". לשם השוואה, צרפת חיסנה 138 אנשים בסך הכול עד 30 בדצמבר.

יותר מ-1.8 מיליון בני אדם מתו כעת מהנגיף ברחבי העולם. ארה"ב רחוקה שנות אור מהיעד שלה לחסן 20 מיליון בני אדם עד סוף 2020, כאשר רק 2.78 מיליון בלבד קיבלו חיסון עד 30 בדצמבר.

המומחה הבכיר של ממשלת ארה"ב למחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי הוא אינו תומך בתוכניות הבריטית לתת לכמה שיותר אנשים חיסון ראשון, תוך עיכוב של החיסון השני. ד"ר פאוצ'י אמר כי ארה"ב לא תנקוט אסטרטגיה דומה.

ה-BBC מציין כי ישראל החלה בחיסונים ב-19 בדצמבר והיא מחסנת בקצב של כ-150,000 איש ביום, תוך מתן עדיפות לגילאי 60 פלוס, לעובדי בריאות ולאנשים בסיכון.

בשלושת הימים הראשונים של קמפיין החיסונים שלה, שהושק ב-27 בדצמבר, חיסנה צרפת פחות מ-100 אנשים. לשם השוואה, גרמניה נתנה יותר מ-130,000 חיסונים עד סוף דצמבר.

האיחוד האירופי היה איטי יותר מבריטניה או ארה"ב לאשר את כל החיסונים. סוכנות התרופות האירופית, הרגולטור של 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, נתנה את אישור החיסון של פייזר ב-21 בדצמבר, בעוד בריטניה אישרה ב-2 בדצמבר, וארה"ב אישרה ב-11 דצמבר.

חלק מהקושי בצרפת נובע מחוסר האימון הנרחב בנוגע לחיסון. בסקר של 15 מדינות שנערך על ידי חברת איפסוס, רק 40% מהנשאלים הצרפתים אמרו שהם יהיו מוכנים לקבל את החיסון.

לעומת זאת 80% בסין, 77% בבריטניה ו-69% בארה"ב אמרו שייקחו את החיסון. מוקדם יותר השבוע הגן שר הבריאות הצרפתי על קצב החיסונים האיטי ואמר כי הרשויות בחרו לתת את החיסון בבתי אבות לתושבים קשישים, במקום לגרום להם לנסוע.

BBC חיסונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד