ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האירוע מתוחקר

תיעוד: פלסטיני נורה במהלך עימות עם כוח צה"ל

במהלך עימותים שפרצו ביום שישי בין חיילים לפלסטינים בדרום הר חברון, נפצע מקומי בשנות ה-50 לחייו, על פי הפלסטיניים כתוצאה מירי של אחד החיילים | צה"ל: "החיילים פעלו במשימה שגרתית של החרמה ופינוי של מבנה בלתי חוקי והתקפו. האירוע מתוחקר"

תיעוד: פלסטיני נורה במהלך עימות עם כוח צה"ל
הפלסטיני שנפצע מירי צה"ל צילום: רשתות חברתיות

תקרית חריגה: אדם פלסטיני נפצע במהלך עימותים שפרצו ביום שישי בין חיילי צה"ל לתושבים מקומיים בדרום הר חברון. על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, האיש שנורה פונה במצב אנוש לבית החולים.

האירוע התרחש בשעות הצהריים של יום שישי בכפר א-טוואני. כוחות צה"ל שהגיעו לאזור במטרה לפנות מבנה שנבנה באופן בלתי חוקי, נתקלו בעשרות פלסטיניים שהחלו לתקוף אותם תוך ניסיון לגנוב מהם את הציוד ההנדסי.

בתיעוד שצילמו פלסטיניים, ניתן לראות את המקומיים מנסים לקחת בכוח גנרטור שהיה ברשות הכוחות ושימש אותם לצורך הפינוי. במשך דקות ארוכות נראו החיילים מנסים למנוע את גניבת הציוד, כאשר בשלב מסוים נשמע ירי ואחד הפלסטינים נראה נופל אל הקרקע. יצוין, כי הירי עצמו שכתוצאה ממנו נפגע הפלסטיני לא תועד, ובצה"ל חוקרים כעת התקרית.

מדובר צהל נמסר בתגובה: "במהלך משימה שגרתית של החרמה ופינוי של מבנה בלתי חוקי שערכו כוחות צה"ל ומג"ב בכפר א-טוואני שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות של כ-150 פלסטינים שכללה יידוי אבנים מסיבי".

לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי באוויר. במהלך הפרת הסדר, אירעה תקרית אלימה בה הופעלה אלימות כלפי הכוח על ידי מספר פלסטינים. מוכרת טענה על פלסטיני שנפצע מירי חי במהלך התקרית. האירוע מתוחקר", לשון התגובה.

דרום הר חברון פלסטינים עימותים אלימים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד