י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדוק וקצר ככל האפשר

על רקע הזינוק בתחלואה: צפויה החמרה משמעותית בהגבלות

כשברקע מבצע החיסונים המוצלח בו מובילה מדינת ישראל על מדינות העולם, נרשם זינוק משמעותי בתחלואת הקורונה. על פי חלק מדיווחים ראש הממשלה נתניהו מעוניין בסגר מהודק יותר שכולל גם את סגירת מערכת החינוך והגבלות נוספות על תנועה ומסחר - אך לזמן קצר יותר

על רקע הזינוק בתחלואה: צפויה החמרה משמעותית בהגבלות
מחסום משטרתי בסגר צילום: Nati Shohat/FLASH90

על רקע ההחמרה במצב התחלואה בישראל - זאת על אף הסגר הכללי שנכנס לשבוע השני שלו ובמקביל למעלה ממיליון מתחסנים בישראל מה שמציב אותה במקום הראשון בעולם במתחסנים פר נפש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון בשבוע הבא על החמרת ההגבלות - כך נמסר מהודעה שפרסמה הערב (מוצ"ש) לשכת ראש הממשלה.

"המטרה היא שהסגר יהיה הדוק וקצר ככל האפשר, ויאפשר פתיחה מהירה של המשק", נמסר מלשכת ראש הממשלה. בהודעה צוין כי "נתניהו ממשיך לקיים שיחות עם חברות התרופות והחיסונים כדי לאפשר את המשך מתן החיסונים בקצב המהיר ביותר בעולם".

על פי חלק מדיווחים ראש הממשלה נתניהו מעוניין בסגר מהודק יותר שכולל גם את סגירת מערכת החינוך והגבלות נוספות על תנועה ומסחר - אם כי לפרק זמן קצר יותר.

פרופסור ערן סגל כתב הערב כי הוא מצדיק את משרד הבריאות שרוצה להדק ולהאריך את הסגר. "מחד: 5000 מאומתים ליום, 700 חולים קשה בבי״ח, ואין בדיוק סגר. מאידך: חיסונים, וקצב עלייה לפי אשפוזים נמוך יותר מקצב העלייה זה לפי המאומתים".

לדבריו, "בחנו תרחיש שבו הסגר מוסר בעוד שבוע. התעלמנו מהמוטציה הבריטית שאם מפושטת משנה את התמונה. ‏הנחנו שהסגר ה-3 פחות יעיל מה-2, ומקדם ההדבקה ירד רק ל-0.9 שמחסנים 150K ביום, 30K בסופ״ש, שהחיסון יעיל אחרי שבוע, 95% במניעת תחלואה קשה, 65% במניעת הדבקה, וש-80% בכל קבוצת גיל יתחסנו. הנחנו גם האטה באמצע ינואר עקב מחסור בחיסונים ו/או העיסוק במתן המנה השניה.

‏למרות שהסגר פחות יעיל, המודל חוזה שגם אם נסיר אותו בעוד שבוע, אז שיא המגפה יהיה בעוד שבוע-שבועיים ומשם תתחיל ירידה, זה בגלל שההשפעה של חיסון בקצב כל-כך מהיר היא גדולה וכפולה, פעם אחת בהורדת תחלואה ופעם שניה בהורדת מקדם ההדבקה. הכוכבית על כל הניתוח זו המוטציה הבריטית, והכל תלוי עד כמה היא כבר נפוצה כאן, במרוץ בינה לבין החיסון אם המוטציה נפוצה זה משנה מאד את התמונה, כי קצב ההתפשטות שלה יגבר על קצב החיסונים ונהיה חייבים לעשות הכל כדי שלא תתפשט".

קורונה חיסון לקורונה בנימין נתניהו פרופ' ערן סגל משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד