י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המינוי התקוע של אייכלר

בעקבות בבצ'יק: כך ניצל ראש הממשלה מבידוד

למרות פיזור הכנסת 'שלוש קריאות' עם הטור השבועי: הדרישה של ראש הממשלה מחבר הכנסת אשר שעות קודם היציאה מבידוד | איך ניצל ראש הממשלה ולא נכנס לבידוד בעקבות הבדיקה החיובית של מוטי בבצ׳יק | מי תוקע את המינוי של ח"כ ישראל אייכלר לסגן יושב ראש הכנסת | הסיפורים שעשו את השבוע בכנסת

בעקבות בבצ'יק: כך ניצל ראש הממשלה מבידוד
ראש הממשלה ומוטי בבצ'יק צילום: ארכיון בחדרי

בסוף שבוע בו הקורונה פרצה שוב לתוך הסיעות החרדיות, כאשר הנציגים החרדים בכנסת מובילים את מפת החולים במשכן עם לא פחות משבעה נציגים חרדים מסיעות 'יהדות התורה' ו'ש"ס' שנמצאו חיוביים בחודשים האחרונים, לעומת סיעות אחרות שכנראה שמרו יותר על ההנחיות או שמא לא נבדקו.

עד כה חלו בכנסת:

ביהדות התורה: יעקב ליצמן, יעקב אשר, ישראל אייכלר.

בש"ס: משה אבוטבול, ינון אזולאי, משה ארבל ויואב בן צור.

בליכוד: גדי יברקן, אופיר אקוניס, גילה גמליאל, ודוד ביטן לרפואה שלמה.

ברשימה המשותפת: איימן עודה, סמי אבו שחאדה.

בבית היהודי: רפי פרץ.

בימינה: מתן כהנא.

בכחול לבן: הילה שי וזאן ופנינה תמנו שטה.

קריאה ראשונה: כשנתניהו ביקש מאשר ל'הפעיל קסמים' ולהקדים את היציאה מהבידוד

ביום שני הכנסת הצביעה על חוק התקציב ההמשכי עבורו נדרש רוב מיוחד של 61 תומכים, כשברקע המצב הפוליטי בו לא היה ברור מי מנציגי כחול לבן נותר נאמן לבני גנץ, אך התקציב היה נחוץ להמשך פעילות הממשלה, שלקואליציה (או מה שנותר ממנה) חסרו קולות בודדים כדי לזכות בוודאות ברוב המיוחל.

בביתו שבבני ברק ישב לו על הספה חבר הכנסת יעקב אשר - שהתגלה תשעה ימים קודם לכן חיובי לקורונה - וספר את השעות עד לשעה 00:00 אז יותר לו על פי משרד הבריאות לצאת לחופשי בדרך להשיג את הבייבי שלו: דרכון הירוק למחלימים ולמתחסנים הטלפון צלצל ארבעה פעמים, על הקו היה לא אחר מראש הממשלה.

נתניהו בתפקיד יושב ראש הקואליציה חשש מליל חניות נוסף, ובירר אם יעקב אשר יוכל לעלות לירושלים ולהשתתף בהצבעה. אשר השיב לנתניהו כי חולי קורונה לא יכולים להשתתף בהצבעה וכי הוא צפוי לסיים את הבידוד בחצות הלילה. "הרי לא אני ולא אתה רוצים לעגל פינות", אמר אשר לנתניהו.

נתניהו הסכים עם אשר, אך התעקש: "תבדוק את זה עם בכירי משרד הבריאות, יש לכם קסמים משותפים", כשהוא מתייחס לניהול של אשר בוועדה החוקה וליחסיו מול הנהלת משרד הבריאות. אשר שוחח עם נציגי משרד הבריאות שאמרו כי למרות שאין בעיה אפידמיולוגית עדיף שישלים את שעות הבידוד כנדרש.

אשר חזר לנתניהו עם התשובה, אך נתניהו אמר כי במקרה ויחסר אצבע יאריכו את הדיון בפיליבסטר עד לאחר חצות כדי שיספיק להגיע לכנסת ולסיים את הבידוד כנדרש.

קריאה שנייה: כך ניצל נתניהו ממוטי בבצ'יק ולא נכנס לבידוד

אפרופו בידוד וקסמים: יועצו של שר השיכון, מוטי בבצ'יק אובחן כחיובי לקורונה ועורר בהלה במשרד השיכון, אך גם בלשכת ראש הממשלה, מחשש כי יאלץ להכניס את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבידוד לאחר שנפגש עמו רק יומיים קודם שאובחן כחיובי במעון בבלפור יחד עם השר ליצמן.

במשרד הבריאות ערכו חקירה אפידמיולוגית מול ראש הממשלה ומול מרדכי שמעון בבצ'יק והתברר כי הפגישה בה השתתף בבצ'יק נערכה בחצר המעון הרשמי. בבצ'יק ישב במרחק גדול מראש הממשלה תוך שהנוכחים שמרו על עטיית מסיכה.

ל'שלוש קריאות' נודע כי גם חבריו למשרד השיכון ניצלו מבידוד לאחר שבלשכת ליצמן הקפידו מאוד על הוראות משרד הבריאות שהם עצמם גיבשו.

קריאה שלישית: שטרן תקף את אייכלר ותוקע את המינוי שלו לסגן יו"ר

ובעוד הוא מתמודד בביתו עם נגיף הקורונה לאחר שנדבק למרות החיסון, ח"כ ישראל אייכלר היה אמור לכנס ביום שישי לתפקידו כסגן יושב ראש הכנסת במסגרת הרוטציה בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה',

אלא שבהצבעה שהתנהלה בוועדת הכנסת נתקלו חברי הכנסת בהתנגדות חריגה מצד יש עתיד יחד עם כחול לבן שמונעים את המינוי.

במהלך הדיון, הביע חבר הכנסת אלעזר שטרן מ'יש עתיד' התנגדות למינוי ואמר: "חה"כ אייכלר לא מוסיף כבוד לתורה, הוא בוודאי לא מוסיף כבוד לכנסת, אני חושב שכדאי לבדוק את ההתבטאויות שלו מעל הדוכן". לטענת שטרן, "הוא נושא לשווא את שם השואה על שפתיו, הוא משתמש בזה בכל מקום אפשרי".

שטרן הוסיף: "(אצל חבר הכנסת ישראל אייכלר א.ק.), כל דבר יכול להיות אנטישמיות, הוא מייצר שנאה בין יהודים לבין לא יהודים". בפועל ההצבעה הראשונה אושרה ברוב הדרוש כשחבר הכנסת אלעזר שטרן הגיש רביזיה ובשיתוף פעולה עם כחול לבן, יושב ראש הוועדה ח"כ איתן גינזבורג לא העלה במשך כמה ימים את הרביזיה להצבעה ועל כן המינוי של אייכלר עדיין לא אושר.

יעקב אשר בנימין נתניהו מוטי בבצ'יק ישראל אייכלר אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד