י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מנסור עבאס ישוריין?

נתניהו: יהיו לנו לפחות 2 מנדטים מהמגזר הערבי

היחסים בין הליכוד לציבור הערבי מתחממים, בצל הדיווחים על שריון נציג ערבי ברשימת הליכוד, מצהיר ראש הממשלה: "צריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו"

נתניהו: יהיו לנו לפחות 2 מנדטים מהמגזר הערבי
ראש הממשלה נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

רכבת הבחירות יצאה כבר לדרכה לפני ימים ארוכים, יש שיאמרו כבר עם חתימת ההסכם בין הליכוד וכחול לבן הוכרזו גם הבחירות שלאחריהן, המעניין הוא איפה בחר הפוליטיקאי מהטובים שבעולם למקם את התחנה הראשונה של קמפיין הבחירות שלו.

הכוונה היא כמובן לבנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל שלא מסתמנת אלטרנטיבה שתמנע ממנו לקבל את התואר פעם נוספת.

נתניהו הידוע כקמפיינר משכמו ומעלה בחר הפעם להתחיל את קמפיין הבחירות ביישובים הערביים, שם הוא לא מתקבל בקריאות שמחה וצהלה, אך התמונות מאום אל פאחם וטירה חריגות, צרפו לזה את הדיווחים על שריון ערבי ברשימת הליכוד ותקבלו מציאות חדשה לביטוי 'ימין'.

על פי דיווחה של טל שלו, במזכירות הליכוד הבהיר נתניהו: "אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו. מחר אשב עם השר אוחנה להביא תכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית". עוד הצהיר נתניהו "הפעם יהיו לנו לפחות 2 מנדטים מהמגזר הערבי".

עוד כותרת סיפק נתניהו בישיבת מזכירות הליכוד בהתייחסו לששת השריונים שביקש ברשימת הליכוד: "אני רוצה את האופציה להתמודד מול היריבים בזמן אפס". 

אמירה זו מובילה אותנו למשוואה האפשרית לאור הנאמר לעיל. העיתונאי הבכיר עמית סגל הסביר במהלך החודשים שוב ושוב את פשר התקרבותו של יו"ר רע"מ מנסור עבאס לנתניהו, לאור כך שע"פ כללי סיעת רע"מ חבר כנסת מטעמה יכול לכהן ב-3 כנסות בלבד, איתרע מזלו של עבאס ובתקופה קצרה חלפו להן 3 הכנסות.

עבאס מצדו מבהיר בחודשים האחרונים כי פניו לא לימין ולא לשמאל, אלא רק למי שיעזור לציבור הערבי, לא זה היושב בכנסת, אלא זה הסובל בכפרים מהאלימות הפשיעה והעוני. אז אולי מנסור עבאס הוא המשוריין שיביא לביבי את 2 המנדטים מהציבור הערבי? ימים יגידו...

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב הערב למגעים בין הליכוד לציבור הערבי, "פתגם ערבי עתיק אומר: אם אתה שקרן, חשוב היטב בטרם תשקר. אם אתה שקרן, עליך להיות בעל זיכרון טוב, לבל יחשפו את שקריך".

בנוסף צירף לפיד את הסרטון הידוע שעורר סערה עת קרא נתניהו לתומכי הליכוד לצאת ולהצביע בעקבות הערבים שנוהרים באוטובוסים שאורגנו על ידי עמותות השמאל.

בנימין נתניהו ערבים מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד