י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הם מסכנים את כולנו"

התפרצות הקורונה בביה"ס החרדי; ב'דגל' דורשים להשאירו פתוח

הנהלת תלמוד התורה פנתה לראש העיר רמי גרינברג וביקשה ממנו להכריז על סגירת המוסד והמשך הלימודים במרחב הקולי בעקבות מספר רב של תלמידי המוסד שנדבקו בנגיף | גם בביה"ס בית יעקב ישנה התפרצות קורונה שבשלה הוחלט על סגירתו, אולם בסיעת 'דגל התורה' בעיר לא אהבו את ההכרזה על סגירת בית הספר והודיעו כי הלימודים ימשיכו כרגיל

התפרצות הקורונה בביה"ס החרדי; ב'דגל' דורשים להשאירו פתוח
גן בצל הקורונה צילום: Yonatan SIndel/Flash90

התחלואה בקורונה בעיר פתח תקווה מזנקת, ונכון לסוף השבוע האחרון מספר רב של תלמידים בתלמוד התורה ברכת יעקב חלו בקורונה, כשרבים אחרים ממתינים לתוצאות הבדיקות. בשל כך פנתה הנהלת תלמוד התורה לראש העיר רמי גרינברג וביקשה ממנו להכריז על סגירת תלמוד התורה והמשך הלימודים במרחב הקולי.

בהודעה ששלח לתושבים ראש העיר גרינברג הוא כתב כי הוא נענב לבקשת הנהלת תלמוד התורה. "לפני דקות אחדות פנו אלי הנהלת תלמוד תורה ברכת יעקב ברחוב הרצל והבהירו שקבלו הודעות ממספר משפחות על כך שילדיהם חולים. בהמשך נפרסם את המידע על החולים בדיוק. הנהלת התלמוד תורה בקשה לעבור ללמוד במרחב הקולי עד לאיתור הממצאים. בקשתם התקבלה ומחר הלימודים בברכת יעקב רחוב הרצל יתקיימו במרחב הקולי ולא בתלמוד תורה".

בהודעה קולית ששלחה הנהלת תלמוד התורה להורים נאמר כי "בהוראת גדולי ישראל בית הספר ייסגר החל ממחר והלימודים יעברו למרחב הקולי".

גם הנהלות בית הספר 'אפיקים' וישיבת כפר גנים פנו לראש העיר גרינברג וביקשו ממנו להכריז על סגירת בית הספר והישיבה עקב התחלואה בהם, ואכן החל ממחר הלימודים בהם יעברו למרחב הקולי.

בנוסף, חולות קורונה אותרו ב-11 כיתות בבית הספר בית יעקב, כשעוד תלמידות רבות מחכות לתוצאות הבדיקות. ראש העיר גרינברג החליט לסגור את בית הספר הזה מתוך הבנה שהמשך הלימודים בו יוביל לזינוק משמעותי בתחלואה בעיר.

אלא שבסיעת 'דגל התורה' בעיר לא אהבו את ההכרזה על סגירת בית הספר על אף התחלואה המתפרצת והודיעו כי "אין בסמכותו" של ראש העיר להכריז על סגירה ובשל כך הלימודים ימשיכו כרגיל - זאת למרות הוראת גדולי ישראל לסגור את תלמוד התורה לבנים.

"נהלי סגירת בתי ספר בצורה חלקית או מלאה היא לפי מפת הרמזור, מפה שההחלטות על כניסה ויציאה אליה נקבעות בישיבת ממשלה בימי רביעי או חמישי", נכתב בהודעת 'דגל התורה'. "גם במידה והיא מוגדרת ככתומה הכתות שנסגרו הינם כתות ה-ח. לפי נתוני המפה העיר נמצאת ברמה צהובה, ומשכך בתי הספר פתוחים, למעט נקודות סגירה של כיתות בהם מתגלים ילדים חולים מאומתים".

לדבריהם, "הסמכות היחידה לסגירה היא על פי החלטה במתכונת הנ"ל, החלטה במתכונת הנ"ל היא החלטה רוחבית שתשפיע על כלל בתי הספר בעיר. כמו"כ גם במידה וישנה התפרצות חריגה בבית ספר הסמכות לסגירה הינה של מנהלת המחוז החרדי. מבירור שלנו מולה לא התקבל אישור לסגירה של בית ספר כלשהו".

אחד ההורים אמר ל'בחדרי' כי "זו פשוט שערורייה. אף אחד מהעסקנים לא ייקח על עצמו את האחריות אם ההתפרצות בבית הספר תוביל להדבקה נרחבת בקהילה החרדית. בשביל שיקולים פוליטיים הם מוכנים לסכן את כולנו".

גם בחינוך העצמאי הכריזו כי למרות התחלואה הם ישאירו את בית הספר פתוח והכיתות שבהן התגלו חולות קורונה יוכנסו לבידוד. לדבריהם, "ע"פ ההנחיות בערים המוגדרות ברמזור ירוק וצהוב - מתקיימים לימודים בכל השכבות א' - ח' בקפסולות. כתומות ואדומות - בכיתות א'- ד כנ"ל ובכיתות ה' - ח' במרחבים הפתוחים או הקוליים.

מברור שערכנו מול המשל"ט ומשרד הבריאות אין שנוי בהגדרת העיר פתח תקווה "צהובה" ובשיחה עם הנהלת משרד החינוך נמסר לנו שלא נתנה הנחיה חריגה לעיר. לאור האמור ומתוך דאגה שרמת התחלואה גבוה בכל העיר, יש להקפיד במשנה זהירות על הכללים; מסכות, ריחוק, חיטוי והצהרות בריאות".

הם ציינו כי "הנהלת החינוך העצמאי אמונה על הוראתם הברורה של גדולי ישראל שליט"א להשתדל כמה שיותר ללמוד בבתי הספר מתוך הקפדה על כללי הזהירות וההנחיות המחייבות. הכיתות המחויבות בבידוד ילמדו דרך המרחב הקולי".

אולם, יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד שלחה הודעה לעובדי מערכת החינוך לפיה ההנחיות הם לסגור את בתי הספר במידה והתגלו בהם חמשה חולים ויותר. "לפני זמן קצר ניהלתי שיחה עם שר החינוך ובקשתי ליישם באופן מיידי את ההנחיה שנתן והודיע אז בכלי התקשורת כי במוסדות חינוך בהם יהיו 5 ילדים מאומתים ויותר ביה"ס ייסגר", כתבה בן דוד. לדבריה, "השר אמר שייתן הנחייה למנכל משה"ח ויעדכן ואכן לפני זמן קצר התקשר מנכ"ל משרד החינוך והודיע לי שייתן הנחייה למנהלי מחוזות שיפעלו בצורה כזאת".

היא ציינה כי המנכ"ל "אמר שגם ייתן הנחייה למנהלי מחוזות לבדוק כל מקרה ובמידה ואין אפשרות להפעיל אז שיתנו אישור לסגור. אם במידה ולא פועלים ע"פ הנחיות אלו אבקש לפנות אליכם ולדליה כדי שנוכל לטפל בזאת מול המנכ"ל".

בתוך כך, ביישוב החרדי קריית יערים - טלז-סטון הודיעו הערב להורים כי בשל התפשטות התחלואה ביישוב, החל ממחר ייסגרו מוסדות החינוך.

 

 

פתח תקווה ברכת יעקב רמי גרינברג החינוך העצמאי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד