י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מות אהוביה סנדק ז"ל

דיווח: אישום נגד הנערים; מאות הפגינו מול משרדי מח"ש

כוחות המשטרה פעלו אמש מול מאות פעילי הימין שהגיעו למחות סמוך למשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים | המפגינים חסמו לסירוגין את ציר גולדה מאיר | דיווח: המשטרה תגיש כתבי אישום נגד הנערים בפרשת אהוביה סנדק ז"ל, השוטרים לא יואשמו

דיווח: אישום נגד הנערים; מאות הפגינו מול משרדי מח"ש
העימותים הקשים בירושלים צילום: מחאות העיר ירושלים

למעלה מאלף בני אדם הפגינו הערב (מוצ"ש) מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים באזור התעשייה הר חוצבים בבירה - במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בזמן מרדף משטרתי. המפגינים מתרכזים בדרך גולדה מאיר ומנסים לחסום לסירוגין את צירי התנועה. כוחות גדולים של משטרה הכוללים מכ"תזיות פועלים במקום בניסיון לפזר את המפגינים ולהשיב את הסדר הציבורי. מספר ניידות משטרה ניזוקו במהלך המחאה.

מוקדם יותר הערב דווח ב'חדשות 12' כי בכוונת המשטרה להגיש בקרוב כתבי אישום נגד ארבעת הנערים שהיו ברכב בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. על פי הדיווח, אחד הנערים יואשם בסעיף של המתה בקלות דעת. שאר הצעירים יואשמו סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, לאחר שעל פי החשד השליכו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים.

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה פועלים במחאה שהחלה בכניסה להר חוצבים ובמהלכה החלה הפרת סדר על ידי מאות מפגינים תוך חסימת ציר גולדה מאיר, התפרעות אלימה שכללה יידוי אבנים מהם נפגע שוטר בידו וניסיונות פגיעה נוספים בשוטרים. כמו כן, נגרם נזק לניידת משטרתית שצמיגיה נוקבו".

עד כה נעצרו לחקירה 14 מפגינים בחשד שהפרו את הסדר הציבורי. על פי המשטרה, שבעה שוטרים נפצעו במהלך העימותים לאחר שייודו לעברם אבנים וחפצים שונים.

בחלק הראשון של המחאה נאמו כמה מרבני הציונות הדתית. הרב דב ליאור פתח את ההפגנה ונשא דברים. בהמשך, נשא דברים הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות. "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים?"

"אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה. אנחנו רוצים אחדות וחיבורים. אני מהדרום מרגיש מחובר למרכז וללב. שולחים ברכה ואהבה לשומרון. אתם השליחים שלנו", הוסיף הרב.

אהוביה סנדק המחלקה לחקירת שוטרים הפגנה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד