י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"החלטתי לנסוע לכיוון ההפוך"

השגחה פרטית בבית העלמין: "הייתי לבד ואז התרחש משהו שלא ציפיתי"

הרב דב מוצ'נק משמש כשליח חב"ד באוקסנארד שבקליפורניה, במהלך תפקידו נתקל בלא מעט מקרים של השגחה פרטית מופלאה, אך את מה שקרה לו במהלך לוויה של קשיש שנפטר מקורונה הוא לא ישכח לעולם | "לכל זמן ועת"

השגחה פרטית בבית העלמין: "הייתי לבד ואז התרחש משהו שלא ציפיתי"
הרב דב מוצ'ניק בבית העלמין צילום: באדיבות המצלם

הרב דב מוצ'ניק, שליח חב"ד באוקסנארד קליפורניה, פרסם פוסט מרגש בחשבון הפייסבוק שלו על השגחה פרטית בה היה לו חלק גדול.

"היום קברתי אדם לבד, או כך לפחות חשבתי" כתב הרב. "במהלך 20 השנים האחרונות כרב חב"ד, ערכתי הרבה הלוויות. מספר המשתתפים נע בין מאות לאח בודד שקובר את אחותו, אבל מעולם לא היו לי לוויה שבו רק הייתי אני ואת חפירה".

הרב ממשיך לספר: "יהודי מאוקסנארד שזה עתה נפטר היה בן 92 ולצערנו נכנע לנגיף הקורונה, משפחתו מחוץ לעיר לא יכלה להשתתף באופן אישי בגלל מגבלות נסיעה ומחשש להידבקות, הם הצליחו להצטרף רק לוועידת וידיאו והשתתפו בצורה וירטואלית".

"עשיתי את כל הדברים המסורתיים ואמרתי את כל התפילות כרגיל למעט יוצא מן הכלל: "הקדיש", מאחר ולא ניתן להגיד ללא המניין הנדרש של 10 יהודים, בזמן שהייתי עצוב על זה, התנחמתי בידיעה שזה הכי טוב שאני יכול לעשות בנסיבות הקשות הנוכחיות".

"כשנכנסתי לרכב שלי לעזוב את בית העלמין, משהו צץ בראשי (קול משמים?) והחלטתי לנסוע בכיוון ההפוך לחלוטין של היציאה ולכביש שמוביל לחלק חדש של פארק הזיכרון באזור, המקום היה עדיין בבנייה, כשהסתובבתי בעיקול סביב ההר, אני רואה משפחה בצד השני עומדת ליד קברים ונראית מבולבלת, עצרתי, פתחתי את החלון ושאלתי אם הכל בסדר. "אנחנו צריכים עוד 1 בשביל המניין כדי שנוכל לומר קדיש לאבא שלנו שנפטר" ובכן, מספר הרב, "השאר היסטוריה".

הרב סיים את הפוסט: "לא רק שעזרתי להם לסיים את התפילות, הם עזרו לי ואמרנו קדיש עבור האיש שקברתי בסמוך דקות ספורות לפני כן. אז אכן ככל הנראה לא הייתי לבד בכל זאת, בתהילים "אלוקים מכוון את צעדי האדם" (מֵיְהוָה, מִצְעֲדֵי-גֶבֶר כּוֹנָנוּ וְדַרְכּוֹ יֶחְפָּץ).כותב דוד המלך בתהילים. שום דבר אינו במקרה, כל דבר קורה עם סיבה".

קורונה קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד