י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הזינוק בתחלואה

אדלשטיין דורש סגר מהודק לשבועיים; עימות על סגירת החינוך

העלייה המדאיגה בממדי התחלואה בימים האחרונים מביאה את שר הבריאות יולי אדלשטיין לקרוא לסגר מלא וקפדני כבר בימים הקרובים | העימות בנושא פתיחתה החלקית של מערכת החינוך עדיין נמשך. רה"מ נתניהו תומך בסגירת כיתות ה'-י' ומנגד שר החינוך גלנט קורא להתנגד

אדלשטיין דורש סגר מהודק לשבועיים; עימות על סגירת החינוך
יולי אדלשטיין צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בעקבות הזינוק בתחלואה, שר הבריאות מודיע כי הוא צפוי להעלות כבר בימים הקרובים בפני שרי הממשלה הצעה להטיל סגר מלא ומהודק למשך שבועיים, כשברקע עימות על סגירת מערכת החינוך בכיתות ה׳ עד י׳.

בלשכת שר הבריאות הודיעו: "נוכח עלייה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים".

"זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד" עדכנו בלשכתו של השר יולי אדלשטיין . השר הוסיף בקריאה לשרי הממשלה "לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

מוקדם יותר הערב דווח על עימות בנושא סגירת מערכת החינוך, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תמיכת בסגירת כיתות ה׳ עד י׳, כשהוא צוטט כאומר: "צריך סגר קצר והדוק, אלה כמה ימים של סגירה שלפי המומחים יימנעו הרבה מתים".

מנגד, שר החינוך יואב גלנט אמר הערב בראיון ל׳החדשות׳, "אם זה היה תלוי במערכת הבריאות, אף אחד לא היה לומד", גלנט הוסיף ותקף, "אני שמח שאני מייצג את האינטרסים של 2.5 מיליון תלמידים. עמדת משרד הבריאות הייתה לסגור הכול - אני התעקשתי על זה. בגלל תדרוכים של כחול לבן ליו"ר ועדת החינוך, עצרו את מה שהחלטנו".

קורונה יולי אדלשטיין סגר יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד