י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי ייעני ומי ייעשר

מכה כלכלית? כיסם של המיליארדרים תפח בעידן הקורונה

משבר הקורונה עשה להם רק טוב. לפי מגזין 'פורבס', שורת מיליארדרים ניו יורקים הרוויחו הון עתק והגדילו את הונם משמעותית בזכות או אולי למרות השתוללות הנגיף שהשפיע על העולם כולו | מאידך ישנם כמה מיליארדרים שנפגעו כלכלית אך עדיין מחזיקים בתואר 'מיליארדר'

מכה כלכלית? כיסם של המיליארדרים תפח בעידן הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המיליארדרים של ניו יורק התעשרו בזמן הקורונה מ-81 מיליארד דולר ליותר מ-600 מיליארד דולר במהלך המגיפה, אך היו כאלה שגם איבדו הון רב.

מאז אמצע מרץ זינקו רווחיו של ראש העיר ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, האדם העשיר ביותר בעיר. נתוניו הכספיים והאימפריה התקשורתית שלו, זינקו ב-6.8 מיליארד דולר ל-55 מיליארד, עליה של 14 אחוז. כך לפי מגזין 'פורבס'.

גם נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ הצליח לא רע (במושגים של מיליארדרים), כאשר השווי הנקי שלו גדל ב-420 מיליון דולר, וזינק מ-2.1 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד דולר, עלייה של 20 אחוזים, כך עולה מהנתונים.

סטיב כהן, נמנה גם עם 141 המיליארדרים של ניו יורק שהיתה להם שנה נהדרת. הוא הוסיף להונו 700 מיליון דולר, המסתכמים כעת ב-14.6 מיליארד דולר, עלייה של 5 אחוזים.

סטיבן שוורצמן, ניפח את הארנק שלו בכ-5 מיליארד דולר, שהביא אותו ל-21 מיליארד דולר, רווח של 34 אחוזים.

אחזקותיו של ג'ייפי דימון עלו מ-1.2 מיליארד דולר ל-1.5 מיליארד דולר, גידול של 29 אחוזים.

אם מסתכלים על אמריקה כולה, 651 מיליארדרים אמריקאים ריפדו יחד את כיסם בטריליון דולר, ועלו מ-2.95 טריליון דולר ל-4 טריליון דולר, עליה של ​​36 אחוזים.

אולם, לעומתם, כמה מעשירי ניו יורק דוקא איבדו הון רב.

לפי מגזין 'פורבס', בעל הסופרמרקט 'גריסטדס', ג'ון קצימטידיס, המחזיק בנכסי נפט ונדל"ן, איבד בתיק ההשקעות שלו 453 מיליון דולר, ונשאר עם 2.8 מיליארד דולר, ירידה של 13 אחוזים.

אייקון קרנות הגידור, ריי דליו, הפסיד יותר ממיליארד דולר וירד ל-17 מיליארד דולר, ירידה של 6 אחוזים.

הטייקון רון פרלמן ספג גם הוא מכה כספית, המאזן שלו איבד כ-450 מיליון דולר לכ-6 מיליארד דולר, צניחה של כמעט 7 אחוזים, ההפסד היה בעיקר בחברת הקוסמטיקה שלו בניו יורק.

פורבס מיליארדר מיליארדרים קורונה דונלד טראמפ מייקל בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד