י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוצפה ואטימות

טיבי נגד הביקור של ביבי: "זה לא חיסון, זה חסינות"

חבר הכנסת אחמד טיבי מגיב להתקרבות של נתניהו אל המגזר הערבי בעצם הופעתו עם המתחסן הערבי המיליון באום אל-פאחם "הוא לא מודל לחיקוי או אדם שמשרה אמינות על הציבור הערבי. כשהוא הגיע, הצוות והאחיות הוצאו מחוץ לקופה, ועמדו שעתיים ברחוב. זו חוצפה ואטימות"

טיבי נגד הביקור של ביבי: "זה לא חיסון, זה חסינות"
אחמד טיבי ובנימין נתניהו צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוף השבוע האחרון באום אל-פחם לציון המתחסן המיליון (ובינתיים הספיק להתברר שמדובר ברוצח שריצה 2 עשורים מחייו מאחורי סורג ובריח), התייחס הבוקר חבר הכנסת אחמד טיבי בראיון ברדיו גל"צ לרזי ברקאי ורינו צרור ליחסו החדש של בנימין נתניהו לציבור הערבי בישראל.

בפתח דבריו אמר טיבי "זה לא קשור בחיסון, אלא בחסינות. הוא לא מודל לחיקוי או אדם שמשרה אמינות על הציבור הערבי. כשהוא הגיע, הצוות והאחיות הוצאו מחוץ לקופה, ועמדו שעתיים ברחוב. זו חוצפה ואטימות"

טיבי התייחס גם לזעזועים ברשימה המשותפת "עדיין לא הסכמנו להקים מחדש את הרשימה. יש חילוקי דעות קשים, למשל על נושא נתניהו. עלינו לסיים את הפארסה הזו מיד". תקף טיבי והוסיף: "נתניהו מסוגל ללבוש גלבייה ולקרוא לעצמו אבו-יאיר מפה ועד הבחירות. מי שמאמין לו - מגיע לו".

בתוך כך אמש אמר ‏נתניהו בישיבת מזכירות הליכוד: "אני מאמין בתורת ז’בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים בערבים - הפעם תצביעו לנו. מחר אשב עם השר אוחנה להביא תוכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

‏בתגובה כתב חבר הכנסת אחמד טיבי "כשדחפורים הרסו בתים בקלאנסאווה נתניהו התהדר ושיתף אתר חדשות שכתב ש״כוחותינו פועלים בקלאוסאווה" כאילו מדובר בקרב נגד אויב. התנכרות אחת קטנה מבין מאות. עכשיו, כשהגוש מצטמק הוא מנסה למצוא קולות של נאיביים שימושיים אצל אותם אלה שהסית נגדם מאז שנות ה90".

עוד הוסיף טיבי "ב2015 כשהערבים נהרו - הוא גם דגל בתורת ז׳בוטינסקי? וב2019 כשהוא רצה לצלם אותנו בקלפיות - זה גם ז׳בוטינסקי? נמאס כבר ממאחז העיניים הזה. מי שמאמין לשקריו - מגיע לו".

יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת חבר הכנסת איימן עודה ‏השתתף אמש בהפגנות בבלפור והתייחס אף הוא ליחס החדש של ראש הממשלה לחברה הערבית: "אני קורא לשותפות ערבית יהודית נגד ההפרדה. ממשלת הימין בוחרת בהסתה ובשנאה ומפקירה את האזרחים במדינה במשבר כלכלי וחברתי עמוק. המאבק שלנו הוא לא רק להחליף את נתניהו, אל את דרכו של נתניהו. רק יחד נוכל לבנות עתיד בטוח של שלום ושגשוג לכל אזרחי המדינה יהודים וערבים".

"‏כבר ידענו שנתניהו לא מאמין שאנחנו שווים אבל הניסיון החדש שלו לקושש קולות גם מוכיח שהוא זלזול באינטליגנציה של החברה הערבית. עשור של אדישות לפשיעה, הסתה אלימה, וליבוי שנאה לא תמחק בקמפיין בחירות. גם הפעם החברה הערבית תתייצב מול שונאיה בראש מורם ולא תתן להם לפלג אותנו" אמר עודה.

מנגד יו״ר רע״מ מנסור עבאס הגיב בסיפוק לצעדים של נתניהו בחיפוש אחרי הבוחרים הערבים: ״שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו!

עוד הוסיף עבאס": "אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמיצגים אותה בכבוד ומטפלים בסוגיות הבוערות בה. ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אלפחם".

אחמד טיבי בנימין נתניהו מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד