י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ביקש ממני תקיעת כף"

ראש הישיבה הגיע לתלמידו בחלום: "תעזור לישיבה"

אברך ליטאי תושב הדרום חלם לפני כשנה כי מורו ורבו מרן ראש הישיבה הגרמ"ש שפירא זצוק"ל, בא אליו בחלום ומבקשו לסייע לישיבתו. בעקבות מגפת הקורונה התרומה התמהמה ונפרעה בחודש האחרון כשהישיבה ערכה הגרלה | הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה הגיע לתלמידו בחלום: "תעזור לישיבה"
מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

בחודש האחרון קיימו בישיבת 'באר יעקב' הגרלה סינית במטרה לסייע למצבה הכלכלי הקשה אליו נקלעה הישיבה, בוגרי הישיבה ותלמידה נרתמו למען הצלת הישיבה ורכשו כרטיסים בהוראות קבע חודשית.

אחד מרבני הישיבה התקשר להתרים את אחד מבוגרי הישיבה הוותיקים המתגורר בדרום הארץ ומתלמידיו הקרובים של מרן ראש הישיבה הגרמ"ש שפירא זצ"ל.

כבר בתחילת השיחה כשהמתרים מספר על ההתרמה המיוחדת, ענה לו בוגר הישיבה שהוא מתפרץ לדלת פתוחה וכי הוא מחכה כבר קרוב לשנה על מנת להעביר את התרומה למשרדי הישיבה אך בגלל מגבלות הסגרים והחשש מהידבקות בנגיף הקורונה לא עלתה בידו להביא את התרומה לישיבה.

וכך מספר אותו בוגר: "ממש בתחילת התפשטות נגיף הקורונה בארץ התעוררתי באחד הבקרים מחלום מפעים ומדהים. היו אלה ימים בהם התקיימו מספר התרמות למוסדות תורה הקרובים לליבי והנה בחלומי אני נקלע לאירוע התרמה בו משתתף אחד מגדולי הדור שליט"א, כשבהודעה על קיום האירוע הוזכר שגם מורי ורבי מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל ישתתף באירוע ההתרמה".

האברך הדרומי מוסיף ומספר: "בהמשך החלום אכן מורי ורבי מגיע למקום האירוע וכשניגשתי לתת לו שלום אמר לי בחלום: 'אתה הולך לתרום למוסד זה ולמוסדות אחרים ואילו לישיבה שלי אינך תורם?' נעניתי מיד שאני מתחייב לתרום גם לישיבת 'באר יעקב' ושאלתי את מורי ורבי האם סכום של 1000 שקל הינו סכום ראוי? מורי ורבי אמר שתרומה כזו ראויה לברכה וביקש ממני תקיעת כף שאכן אעביר בהקדם את התרומה לה התחייבתי וכמובן שנתתי לו תקיעת כף על כך".

אותו בוגר שידוע כמי שאינו מרבה לספר על חלומות שחלם, וודאי לא חלום מסוג כזה, התעורר בבהלה וסיפר את החלום לרעייתו ולבני משפחה נוספים. כבר באותו בוקר התקשר לאחד מנכדיו של ראש הישיבה זצוק"ל וסיפר לו על החלום המפעים כשהוא שואל אותו מי מנהל כיום את משרד הישיבה וכי ברצונו להגיע כבר בימים הקרובים לבאר יעקב על מנת למסור באופן אישי את התרומה לידי מנהלי וראשי הישיבה.

"לצערי", מוסיף אותו בוגר ומספר, "בימים שלאחר החלום החל הסגר הראשון ברחבי הארץ, כשלאחריו הוא חשש לצאת לנסיעות ארוכות ו/או לפגוש אנשים זרים, אך כל הזמן הזכיר בביתו את החוב לישיבת באר יעקב, אותו התחייב בחלומו למורו ורבו הגרמ"ש שפירא זצ"ל.

כאמור, לפני כשבועיים בימי ההתרמה הגדולה לישיבת 'באר יעקב' כשאחד מרבני הישיבה פנה אליו טלפונית להצטרף למגבית למען הצלת הישיבה מקריסה כלכלית, החליט האברך לוותר על תוכניתו לבוא ולהעביר את התרומה באופן אישי, תוך שהוא מוסר לאותו רב את פרטי כרטיס האשראי שלו כדי שלא לאחר את נדרו שנדר לצדקה בחלום.

'בחדרי חרדים' שהסיפור המפעים הגיע אליו, בירר את פרטיו של האברך ואף יצר עמו קשר טלפוני, ואפשר לספר כי מדובר באדם המוכר בקהילתו כאדם רציונלי לחלוטין, רחוק כאמור מסיפורי חלומות ומופתים, אך הוא חזר באוזנינו על הדברים ואימתם אחד לאחד.

הרב משה שמואל שפירא באר יעקב חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד