י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

הנסיין החרדי של החיסון הישראלי: "אתרום את הכסף"

בין הנסיינים שנוטלים חלק בבדיקת החיסון הישראלי הוא מנחם מילר צעיר חרדי שלקח על עצמו את המשימה המלווה בחשש. ל'בחדרי' הוא מספר כי הוא מתנדב לטובת הקהילה ואת הכסף שיקבל בעבור השתתפותו - יתרום לצדקה

הנסיין החרדי של החיסון הישראלי: "אתרום את הכסף"
מנחם מילר מקבל את החיסון צילום: באדיבות המצלם

מנחם מילר צעיר חרדי הוא בין המשתתפים בניסוי הישראלי של חיסון הקורונה, ל'בחדרי' הוא מספר כי התהליך ייקח כמעט שנה, ובסוף התהליך הוא יקבל סכום סמלי של 5000 שקל כפיצוי, אך הוא מתכוון לתרום את הכסף.

"אני רוצה להרגיש שאני תורם מהגוף שלי למען מטרה נעלה ולא בעד כסף, אני חייב לקחת את הכסף מהם, הם דורשים מהמתנדבים לקחת את הכסף, התהליך בסך הכול לוקח כמעט שנה שלמה, בסיומו אקבל 5000 שקל".

"עושים ויעשו לי מלא בדיקות", הוא מדגיש, "ימשיכו במעקב אחרי לראות אם יש תופעות, ומה ההרגשה שלי, אני חלק מקבוצה גדולה של מתנדבים, התהליך יתבצע גם בארץ וגם בחו"ל, יבדקו גם תופעות של אנשים בחו"ל, זה חיסון שגם ה-FDA יהיה מעורב בו מתחילה ועד הסוף".

מילר הוסיף בנוגע לחששות והסיכונים סביב החיסון הישראלי: "כמובן שאנחנו לוקחים סיכונים על תופעות לוואי שלא יודעים האם יהיו, אבל אנחנו מתנדבים בשביל להציל חיים, אפילו שיש חיסונים של חברות אחרות, כמו פייזר ומודרנה, ולא יודעים אם החיסון הישראלי מחזיק מעמד בגלל שזה עובד על חלבון, לכן משרד הבריאות רוצה חיסון שעובד על שיטה מסורתית ובטוחה יותר, החיסון אמור להיות מוכן לפי מה שהבנתי באזור מרץ אפריל, אך עדיין ייקח זמן אחרי זה מטעם משרד הבריאות לבדוק עוד דברים, וזה ייקח עוד כמה חודשים זמן, אנחנו קבוצה שבודקים עלינו את כמות המינון ואת יעילות התרופה, ואת הנוגדנים שהיא בעצם משחררת".

מילר חרדי בן 25 מבני ברק אומר ל"בחדרי חרדים" כי הוא מרגיש שליחות: "אני גאה להשתתף בניסוי של מכון הביולוגי בנס ציונה כאן בבית חולים הדסה עין כרם אצל פרופסור יוסף קרקו מנהל המרכז למחקרים קליניים, חשוב לתת כתף במקרה שלי יד לחיסון, מלא אנשים נפטרו מהקורונה, ואם אפשר לעזור במציאת חיסון, אני שמח לקחת בזה, אני לא חושש מכלום, כתוב בגמרא בקידושין כי שלוחי מצוה אינן ניזוקין, אז אני לא חושש".

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד