ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אובחנו כמה נדבקים במוטציה

הפרויקטור של המגזר: הבחירות משפיעות על האכיפה נגד חרדים

רוני נומה קיים הערב תדרוך לתקשורת ואמר כי למרות התחלואה בכמה ישיבות, היא נמצאת תחת שליטה ולכן לא צריך לסגור את עולם הישיבות. כן אמר: "הכוח הפוליטי של החרדים משפיע על כך שאין אכיפה על מערכת החינוך החרדית ועל התקנות בחברה החרדית" • וכמה נדבקו במוטציה

הפרויקטור של המגזר: הבחירות משפיעות על האכיפה נגד חרדים
רוני נומה עם ר"ע ביתר מאיר רובינשטיין צילום: דוברות ביתר עילית

פרויקטור הקורונה אלוף במיל' רוני נומה, מודה היום (ראשון) כי אי אכיפה במגזר החרדי, נובע משיקולים פוליטיים שמגיעים ברקע היציאה לבחירות, כך אמר במהלך תדרוך לתקשורת החרדית.

בפתח דבריו התייחס לעלייה בתחלואה בישיבות ואמר כי היא נמצאת תחת שליטה. "היינו שמחים לחזור למספרים לפני חודש, אבל קצת יותר מ-500 חולים זה עדיין מספרים שלא מפרקים את מודל הקפסולות. לכן לא צריך להפסיק את הלימודים בישיבות", אמר נומה.

לדבריו: "החולים מרוכזים בערך ב-12 ישיבות, ואנו שולטים במצב. לא צריך להיכנס לפאניקה. זה לא טוב אבל לא התמוטטות. מצד שני, אנחנו לא מצליחים למצות את הסגר הזה לכיפוף התחלואה, ולכן צריך לחשוב על כל האסטרטגיה מחדש", אמר.

"שינוי המגמה בציבור החרדי, שהיה לאורך שבועות ירוק בוהק, הופך לאדום", הזהיר הפרויקטור למגזר החרדי והוסיף כי "מה שאנחנו יכולים לומר מניתוח של הנתונים ומשיח עם אנשים הוא שיש תחושת שאננות. חתונות מתקיימות, אבל יש הבדל אם האוכלוסייה המבוגרת מגיעה לפרק זמן ארוך, ללא מסכה, או שמגיעים לפרק זמן קצוב ועוזבים. זה מה שקובע אם האוכלוסייה בסיכון נדבקת או לא".

עם זאת בנוגע לחיסונים, שיבח האלוף נומה ואמר: "הציבור החרדי מוביל בתהליך ההתחסנות במדינת ישראל. צריך לומר את זה חרף כל האתגרים שנאמרו בהתחלה. מנהיגים הלכו והתחסנו, ובהקשר הזה יש תהליך מאוד מבורך. העניין הוא שאנחנו צריכים זמן. לכן חשוב לכופף את רמת התחלואה כדי שאוכלוסיית הסיכון תתחסן".

הוא הודה, "יש לנו קצת בעיות לוגיסטיות בביתר עילית ובמקומות אחרים כדי לשנע את החיסונים. אני מקווה שנצליח לטפל בזה בתקופה הקרובה ונראה את המספרים שאנחנו רואים בבית שמש, ירושלים, אשדוד ועוד".

באשר למוטציה הבריטית שחדרה לישראל אמר הפרויקטור: "מתוך 94 דגימות שנשלחו לריצוף יש 18 חיוביות. מתוך ה-18 יש סדר גודל של 13-14 מהציבור החרדי, ואנחנו ממתינים ל-400 דגימות נוספות שנמצאות במעבדה. צריך עוד טיפה סבלנות בעניין הזה. לא למהר לקפוץ למסקנות ממספר קטן".

בסיום דבריו, השיב לשאלת אחד העיתונאים כי "בוודאי שהכוח הפוליטי של החרדים משפיע על כך שאין אכיפה על מערכת החינוך החרדית ועל התקנות בחברה החרדית. אנחנו לא חיים על הירח. צריך לזכור שאנחנו גם בתוך מערכת בחירות. מי שאומר אחרת לא אומר אמת", כך נומה.

קורונה רוני נומה המוטציה הבריטית המגזר החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד