י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההתמודדות הבאה

ימים דרמטיים בג'ורג'יה: טראמפ וביידן יבואו לחזק

ביום שלישי ייקבע זהות השולטים בסנאט האמריקני. המתמודדים ל-2 המושבים הם: מטעם המפלגה הדמוקרטית, צעיר יהודי בשם ג'ון אוסוף על המושב הראשון, וכומר בשם רפאל וורנוק על המושב השני. מהצד הרפובליקני, על המושב הראשון הסנאטור המכהן גרף פרדו הישיש, ועל המושב השני הסנאטורית המכהנת קלי לופלר

ימים דרמטיים בג'ורג'יה: טראמפ וביידן יבואו לחזק
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

ב-20 לינואר ייערך בארצות הברית, טקס הכתרת נשיא ארצות הברית החדש, באם לא יתרחש מפנה דרמטי יהיה זה ג'ו ביידן, מנהיג הדמוקרטים שיושבע לנשיא המעצמה הגדולה בעולם.

ובעוד זהות נשיא ארה"ב כבר נקבעה לאחר מערכת בחירות סוערת, עיני כולם נשואות למדינת ג'ורג'יה שם ייקבע ביום שלישי זהות המפלגה שתחזיק ברוב בסנאט, הרפובליקנים כבר השיגו במהלך כל המרוץ 50 מושבים, מתוך 100 (2 לכל מדינה), הדמוקרטים השיגו 48 מושבים, בג'ורג'יה ייקבע היום האם הדמוקרטים משווים ובכך אין רוב, ובעצם יש ניצחון לדמוקרטים כשבעקבות התיקו ההכרעה עוברת לסגן הנשיא, במקרה הזה הסגנית קמלה האריס. מה שיאפשר לדמוקרטים 'חיים קלים' כאשר הם מחזיקים ברוב בבית הנבחרים ובהכרה בסנאט.

באם הרפובליקניים ינצחו היום בג'ורג'יה הם יזכו לרוב המושבים בסנאט ויוכלו להקשות על ביידן בביצוע מלאכתו כנציג הדמוקרטים בבית הלבן.

לאור מערכת הבחירות הסוערת והמרוץ הצמוד נשואות עיני כלל אזרחי ארצות הברית אל ג'ורג'יה שם מתנהל קרב איתנים בין הנשיא המכהן שעדיין לא השלים עם ההפסד, ובין מועמד הדמוקרטים הנבחר ג'ו ביידן. שניהם צפויים לנחות מחר במדינה על מנת לנסות ולהכריע את המאבק.

המתמודדים ל-2 המושבים הם: מטעם המפלגה הדמוקרטית, צעיר יהודי בשם ג'ון אוסוף על המושב הראשון, וכומר בשם רפאל וורנוק על המושב השני. מהצד הרפובליקני, על המושב הראשון הסנאטור המכהן גרף פרדו הישיש, ועל המושב השני הסנאטורית המכהנת קלי לופלר.

ג'ו ביידן הבחירות בארה''ב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד