י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחווה שנתית

אוקראינה: מאות צעדו עם לפידים לזכר משתף הפעולה הנאצי

במהלך מלחמת העולם השנייה הנהיג סטפן בנדרה את צבא המורדים האוקראיני, חייליו הרגו אלפי יהודים ופולנים, תוך שהוא נלחם לצד גרמניה הנאצית נגד הצבא האדום והקומוניסטים. ביום שישי צעדו  מאות בני אדם עם לפידים לזכרו • השגריר גינה: "הגיע הזמן שאוקראינה תשלים עם עברה"

אוקראינה: מאות צעדו עם לפידים לזכר משתף הפעולה הנאצי
קברי אחים באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

מאות בני אדם צעדו עם לפידים בקייב עיר הבירה של אוקראינה ביום שישי במחווה שנתית למנהיג ששיתף פעולה עם גרמניה הנאצית

שגריר ישראל באוקראינה גינה את צעדת הלפידים ביום שישי בקייב לזכרו של סטפן בנדרה, הצעדה הגיעה על רקע הלאומיות הגואה באוקראינה ומתבטאת באנטי יהודים.

"אנו מגנים בתוקף כל האדרה של משתפי פעולה עם המשטר הנאצי, הגיע הזמן שאוקראינה תשלים עם עברה", כתב השגריר ג'ואל אריה בטוויטר במוצאי שבת. בצעדה הניפו משתתפים רבים כרזות הנושאות את סמל מפלגת הימין הקיצוני סבובודה, שמנהיגיה התייחסו לא פעם לאנטישמיות, וכרזות: "לאומיות היא דתנו. בנדרה הוא הנביא שלנו".

במהלך מלחמת העולם השנייה הנהיג בנדרה את צבא המורדים האוקראיני, חייליו הרגו אלפי יהודים ופולנים, כולל נשים וילדים, תוך שהוא נלחם לצד גרמניה הנאצית נגד הצבא האדום והקומוניסטים. ביטויי הערצה לבנדרה ומשתפי פעולה אחרים גדלו בהיקפם ובמעמדם בעקבות מהפכת 2014 באוקראינה, המהפכה שהפילה את משטרו של ויקטור ינוקוביץ' על רקע הטענות שהוא סוכן רוסי, דבר שהביא לעימות עם רוסיה.

בלבוב, מקום הולדתו של בנדרה, נערכו גם אירועים עם חוגגים רבים, השתתפו בהם פקידים רבים ביניהם מקסים קוזיצקי, ראש אזור לבוב. הוא ופקידים אחרים הניחו זרים על אנדרטה לבנדרה.

קייב אנטישמיות נאצים לבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד