י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נתונים מדאיגים

ב-2019: שיא בפשעי השנאה נגד יהודים בארה"ב

יותר מ-953 מקרי אנטישמיות אירעו בשנה שעברה בארצות הברית. כך על פי הליגה נגד השמצה. בין 2019-2012 מספר התקריות האנטישמיות בקמפוסים שילש את עצמו

ב-2019: שיא בפשעי השנאה נגד יהודים בארה"ב
צלב קרס, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

על פי דו"ח שפרסם לאחרונה ה-FBI, מספר פשעי השנאה כלפי יהודים שבוצעו ב-2019 בארה"ב, שובר שיא מאז 2008. יותר מ-953 מהם אובחנו כאופן מובהק כפשעים המונעים משנאת יהודים, כ-60% מהמקרים.

הדוח מתבסס על נתונים המתקבלים באופן וולונטארי, ועל כן רבים מעריכים כי מצב הפשעים נגד יהודים הוא למעשה הרבה יותר קשה. אחריהם בפער ניכר, פשעים אנטי-אסלמיים (13.3%) ופשעים נגד בני דתות אחרות (6.5%). שאר הנתונים עוסקים בפשעים נגד זרמים דתיים (קתולים, סיקיים, מורמונים, הינדו, בודהיסטים וכו').

עבור העוסקים בנושא, הנתונים לא מפתיעים. בימים אלו, לאור המצב המתואר בדו"ח, ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) פועל לקדם מהלך רוחבי של הגברת תקצוב האבטחה למוסדות דת (יהודיים, אך לא רק). הארגון פונה לממשל בבקשה למימון על סך 360 מיליון דולר, פי ארבעה מתקציב השנה האחרונה, על מנת לענות על אתגרי הביטחון העומדים בפני הקהילה.

הסנאטורים קירסטן גיליברנד, רוב פורטמן, ג'קי רוזן, ג'יימס לנקפורד וגארי פיטרס כתבו לחברי וועדת המשנה לביטחון המולדת, העוסקת בנושא: "מוסדות אמונה קהילתיים היו קורבן לאלימות כבר יותר מדי פעמים... הערכות המצב השונות לגבי האיום של פשעי שנאה על ידי קיצונים מראות כי הם מהווים איום קטלני לקהילות אמונה ולקהילה היהודית בפרט, וככל הנראה ימשיכו להוות איום לאור הקושי בזיהוי תוקפים בודדים. אנו קוראים לכם להגדיל את המימון למענקים, כך שהמדינה תוכל לעשות את כל שנדרש כדי להגן על קהילות בסיכון מפני הקיצונים".

ארצות הברית אנטישמיות ארצות הברית פשע שנאה הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד