י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עלבון לנרצחים"

בעקבות ראיון: מקרון ספג ביקורת מהקהילה היהודית

בעקבות ראיון בכלי התקשורת בצרפת: מקרון ספג ביקורת מהקהילה היהודית | לדברי הקהילה היהודית: "מקרון מוציא אנטישמים ידועים לשמצה לאור ודבריו הם עלבון להרוגי מלחמת העולם השנייה ולא רק ליהודים"

בעקבות ראיון: מקרון ספג ביקורת מהקהילה היהודית
נשיא צרפת עמנואל מקרון בכותל צילום: לע"מ

"במקום להתעצבן עליהם - עלינו להבין אותם", כך אמר נשיא צרפת מקרון בראיון לכלי תקשורת בצרפת בהתייחסות לאנרי פיליפ פטן שהנהיג את ממשלת צרפת לאחר הכיבוש הנאצי, ואת הפוליטיקאי צ'ארלס מאוראס שאחראי על הקמת מפלגת ימין קיצוני ב-1899.

פטן היה מצביא ומדינאי צרפתי שזכה לתהילה כמגנה של צרפת במלחמת העולם הראשונה. לאחר תבוסתה הצבאית של צרפת במלחמת העולם השנייה עמד פטן בראש צרפת של וישי, אשר שיתפה פעולה עם גרמניה הנאצית. פטן שימש כשליט בובה, ובכך היה המקביל מאותה עת לוידקון קוויזלינג מנורווגיה. לאחר תבוסתה של גרמניה במלחמה נשפט על בגידה, ונידון למוות, אך בשל גילו הומתק גזר דינו אחר כך למאסר עולם, שבמהלכו מת. ממשלת וישי ופטן, שעמד בראשה, נחשבים כמובן כשותפים לאחריות לשואת יהודי צרפת.

מקרון אמנם גינה במילים ברורות את דעותיהם האנטישמיות של השניים, אך טען שיש לראות את התמונה המלאה ולא להתמקד רק באנטישמיות.

הקהילה היהודית של צרפת בתגובה מתחה ביקורת על דברי הנשיא: "אני לא מבין למה היה כה דחוף לו להעלות את הנושא הזה", תקף פרנציס קליפאט, נשיא קרי"ף - ארגון הגג של יהודי צרפת.

לדבריו, הנשיא הצרפתי "מוציא אנטישמים ידועים לשמצה לאור ודבריו הם עלבון להרוגי מלחמת העולם השנייה, לא רק ליהודים".

יהודי צרפת נשיא צרפת קהילה יהודית עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד