י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על הסגר

כחול לבן מתבצרים ומסרבים לסגור את החינוך

מאבק בממשלה כתוצאה מהעלייה בנתוני התחלואה וחוסר האפקטיביות שבסגר | מחד רה"מ ושר הבריאות תומכים בסגירה מוחלטת של מוסדות החינוך, מנגד גנץ מתעקש על המשך קיום שגר הלימודים בבתי הספר 

כחול לבן מתבצרים ומסרבים לסגור את החינוך
אדלשטיין וגנץ ברמב''ם צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בימים הקרובים צפוי ראש הממשלה ושר הבריאות לכנס את ישיבת הממשלה ולהכריע בסוגיית הסגר ההרמטי שיוטל לשבועיים, עיקר הדרישה היא לסגור את מערכת החינוך והיא מעוררת מחלוקת עזה בממשלה שהתפרקה.

כבר בימים האחרונים הבהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין על הנחיצות לסגור את כיתות ה' עד י', בכחול לבן הפכו את ההחלטה בדיון בוועדת החינוך ומסרבים לתמוך, כתוצאה מכך לא יושג הרוב הדרוש בממשלה.

הבוקר (שני) הודיע סגן שר הבריאות יואב קיש כי הצליחו לשכנע את בני גנץ וכחול לבן לתמוך בעמדתם לסגור חלקים ממערכת החינוך, אלא שגנץ הכחיש ומיהר להבהיר כי החינוך צריך להישאר פתוח.

"אף אחד לא דיבר איתנו, עמדתנו נותרה בעינה", אמרו הבוקר גורמים בכחול לבן, שתקפו את מערכת הבריאות, "עדיין לא שמענו את עמדת משרד הבריאות על החמרת הסגר, אנחנו שומעים הכל רק דרך התקשורת".

מאוחר יותר הבהיר בני גנץ בראיון ל ynet כי הוא מתנגד לדרישת משרד הבריאות לסגור את מוסדות החינוך. לדבריו, "זה הדבר הכי חשוב בעיניי, ונעשה את הכול כדי לשמור על מערכת החינוך פתוחה", תוך שהוא מסביר: "רוב ההדבקות שנמצאו בקרב תלמידים לא התרחשו בתוך מערכת החינוך. אם רוב ההדבקות נמצאות בחוץ, אז למה לשלם במחיר החינוך?".

גם השר יזהר שי הבהיר בראיון כי "לא יעלה על הדעת שתיסגר מערכת החינוך רק בישובים חילוניים וערבים. שיואילו בטובם ראש הממשלה ושר הבריאות להתחייב שכל מערכת החינוך תיסגר". כשהוא רומז כי יש לפעול לסגירת מערכת החינוך במגזר החרדי.

קורונה בני גנץ ביבי נתניהו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד