י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבל בקהילה החרדית

שרד את המחלה החלים מהנגיף ונפטר מזיהום

הרב איתן גהלי ז"ל מחשובי בני הקהילה החרדית ברחובות הלך לעולמו לאחר שבעבר חלה במחלה הקשה והנוראה, הבריא ובתקופה האחרונה נדבק בקורונה ונפטר מזיהום שהסתבך. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב איתן שהיה שכנו של ראש ישיבת 'מאור התלמוד' ודמות מחזקת בקהילה החרדית ברחובות  

שרד את המחלה החלים מהנגיף ונפטר מזיהום
הרב איתן גהלי ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אבל כבד בעיר רחובות: אמש הלך לבית עולמו בבית החולים קפלן ברחובות הרב איתן גהלי ז”ל, דמות יקרה וחשובה בקהילה החרדית בעיר רחובות, שפעל רבות לביצור וחיזוק הדת והקהילה בעיר והוא בן 64 בפטירתו.

בערב חג הסוכות האחרון נדבק ל"ע בנגיף הקורונה ובשל קשיי נשימה אושפז במצב קשה. באחרונה הוטב מצבו והסירו את ההנשמה בחסדי שמים לאחר שהחלים מהנגיף, כולם כבר קיוו שיחזור לאיתנו אך זיהום קשה שתקף אותו גרם להידרדרות במצבו ובשבת האחרונה עבר החייאה עד שלמגינת לב אמש השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב מכריו ובני משפחתו.

לפני עשרים שנה עבר ר' איתן את המחלה הנוראה והיה במצב של בין חיים למוות, רבים נשאו תפילות לרפואתו וקיבלו חיזוקים ובחסדי שמים יצא מהמחלה הנוראה וחזר לחיים.

לפרנסתו הוא שימש כמנהל תחזוקה של התיכון ברחובות היה איש צדיק וירא שמים שנהנה מיגיע כפיו והיה עמל בתורה בכל יום, היה קם כל יום לתפילת ותיקין וקובע עיתים לתורה היה מהיהודים השמחים ברחובות.

היה ממתפללי ולומדי בית המדרש המרכזי בני תורה לקהילות תימן בעיר, היה שכנו של ראש ישיבת 'מאור התלמוד' הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שחיבבו בצורה מיוחדת.

אחד השכנים מספר ל'בחדרי חרדים' על דמותו "הוא תמיד חיזק אחרים, פעם היה ילד חולה כאן בקהילה ברחובות, ור' איתן פשוט חיזק את הילד קנה לו סוכריות וממתקים ואמר לו 'גם אני עברתי את זה אתה תצא מזה', הוא היה ממש דמות מיוחדת שהיה מטעין אחרים באמונה בבורא עולם".

כשהיה חולה קיבל על עצמו לחזק את קדושת השבת, וכבר שעה וחצי קודם השבת היה כבר צועד עם בגדי שבת לבית הכנסת עם הטלית והסידור בידו, בעוד כולם עדיין עסוקים בהכנות לשבת זה היה מראה מרגש במיוחד.

כך גם היה מחלק סוכריות לילדים בבתי הכנסת ומעודדם שיבואו להתפלל ולומר תהילים.

זכה בחייו להשיא את בנו יחידו יאיר גהלי שיחי' מבחירי ישיבת 'מאור התלמוד', והותיר אחריו שלוש בנות בביתו שעדיין לא זכה להובילם לחופה.

מסע הלוויה התקיימה בחצות לילה בבית החיים ברחובות שם השתתפו בני הקהילה שסירבו להאמין כי ר' איתן היה ואיננו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רחובות הרב אברהם יצחק קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד