י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אתגר לחרדים

אפליה בדרך לדרכון הירוק: בתי כנסת לא - מסעדות ואירועים כן

בעוד במשרד הבריאות עמלים בכל הכוח להביא פתרון שיאפשר חזרה לשגרה לאלו שכבר חוסנו או נדבקו, מתברר כי הפתרון מיועד בעיקר לאלו המבלים במלונות ומסעדות ופחות לבתי כנסת ומוסדות חינוך | בוועדת חוקה היום תעלה מצגת עם פתרון לבעיית האפליקציה והמכשירים הכשרים

אפליה בדרך לדרכון הירוק: בתי כנסת לא - מסעדות ואירועים כן
בית כנסת סגור בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

חשיפה: שוב אטימות ואפליה של משרד הבריאות מול הציבור החרדי, כפי שהיה בחודשים האחרונים בו מיהרו לסגור את בתי הכנסת, גם כעת בדרך לשחרור ההגבלות והנפקת ה'דרכון הירוק' למחלימים ולמתחסנים משרד הבריאות מפלה בין בתי הכנסת למסעדות ולאירועים.

במקביל, בשעה הקרובה צפויה ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר לדון בהליך הנפקת הדרכון הירוק שיונפק למחלימי קורונה מאושרים, למי שביצע בדיקה סרולוגית ישראלית ולמי שהתחסן בשתי מנות של החיסון שכבר יצא לדרך.

במסגרת הדיון בוועדת החוקה צפוי יו"ר הוועדה יעקב אשר להציג פתרון אחר לבעיה שהתעוררה בנוגע לציבור החרדי, בעוד הדרכון הירוק אותו מציג משרד הבריאות ועתיד להיות באפליקציה בסלולר, רוב החרדים מחזיקים בטלפון כשר ללא אינטרנט מה שיקשה עליהם לקבל את הדרכון. מדובר ביוזמה אותה מוביל חה"כ אשר ועלתה בוועדת החוקה לפני כמה חודשים וככל הנראה תביא לפתרון מול משרד הבריאות.

על פי המצגת אותה ערך המתכנת יענקי בידרמן ותוצג ע"י חה"כ יעקב אשר, יונפקו כרטיסים, כדוגמת כרטיסים מגנטיים של קופות החולים למחלימי ומתחסני הקורונה, והוא יהיה בתוקף של חצי שנה, עד אז יתברר האם החיסון והנוגדנים נשארים גם לאחר ששה חודשים.

הפתרון למכשירים הכשרים יושג כאמור, אך מהמצגת שנחשפת כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, עולה כי במשרד הבריאות שוב מפלים את הציבור החרדי ואת ציבור המתפללים.

על פי המצגת, הדרכון הירוק יפתח את האירועים וכנסי תרבות למחזיקי הדרכון, על פי הדיווח, במשרד עדיין שוקלים לאפשר פתיחת מסעדות, קניונים, מלונות וחדרי כושר למחזיקי הדרכון, בזמן שדבר אחד כבר הובהר כי הדרכון לא יחול על בתי כנסת, מוסדות חינוך ותחבורה. ובעוד שיתאפשר למחלימים והמחוסנים לצאת להופעות, ספורט ומסעדות - מנגד, הם לא יורשו להתפלל בבי"כ עם מעל 10 מתפללים.

נושא זה יאתגר את הנציגים החרדים בוועדה שייאלצו להתעקש לשינוי עמדת משרד הבריאות ולהביא פתרון.

כאן ב'בחדרי חרדים' נעקוב לראות האם השינוי יתבצע עוד קודם אישור הדרכון הירוק ונעדכן במידת הצורך.

יעקב אשר קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד