י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חילוקי דעות בימינה

סמוטריץ' נגד הקמפיין של בנט: "יש לנו ערכים"

בפוסט שפרסם היום ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוא מעלה לפני השטח את חילוקי הדעות בתוך סיעת ימינה. בעוד בנט מדגיש כי הנושאים החשובים בשנים הקרובות הם הבריאות והכלכלה, כשהוא שם בצד את נושאי הליבה של הציונות הדתית, סמוטריץ' עומד על כך כי אסור לוותר על שלל נושאים כמו דת ומדינה | "יש לנו דרך ולא נוותר עליה"

סמוטריץ' נגד הקמפיין של בנט: "יש לנו ערכים"
בנט וסמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת פיצול: 78 יום לבחירות, ובעוד המשא ומתן בין בצלאל סמוטריץ' לנפתלי בנט בעניין סדר במקומות ברשימה תקוע, יוצא היום (שני) בצלאל סמוטריץ׳ נגד הקמפיין של בנט, שמבהיר בראיונות כי ייכנס לכל ממשלה שתפעל למען בריאות הציבור בקורונה ותביא לפתרונות בכלכלה. לטענת סמוטריץ', לא ניתן לזנוח את עיקרי הנושאים שמעסיקים את הציבור הציוני דתי.

בפוסט מפורט שמפרסם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הוא מתייחס לאסטרטגיה של בנט, שמנסה לשמור על מומנטום הקורונה ולהשאיר קהלים גם ממרכז המפה הפוליטית, כשלדברי חה"כ סמוטריץ' "אין לנו פריווילגיה לשים את הערכים שלנו במגירה לכמה שנים".

"יש לנו דרך. יש לנו ערכים. יש לנו תפקיד ושליחות. יש לנו אחריות. הלב הפועם של מדינת ישראל לא יכול לצאת להפסקה" כותב סמוטריץ' בהתייחסו לאסטרטגיה שנוקט בנט, שאומר שוב ושוב כי "כמנהיג בישראל לשנים הקרובות, הייתי שם בצד פוליטיקה כולל דברים מאוד חשובים כמו סיפוח ומדינה פלסטינית".

סמוטריץ׳ תוקף את ההתנהלות של בנט ומבהיר בפוסט כי "הציבור הדתי לאומי נושא עשרות שנים סט של ערכים ודגלים, וחותר למימושם במדינת ישראל. עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל". שלדבריו, ״הרוח החיה של התנועה הזו היא סוד כוחה והיא זו שמצדיקה את קיומה של הזרוע הפוליטית שלה, שמובילה את הדרך בשדה הפוליטי ונותנת את הטון הערכי בממשלות השונות".

עוד הוא מוסיף וטוען, כי "אין לנו פריבילגיה לשים את הערכים האלה בצד לכמה שנים", כשהוא מפרט את האתגרים הניצבים בפני ציבור מצביעי ימינה בשנים הקרובות; ההתיישבות הצעירה, תקציבי הישיבות, מינוי שופטים ושינוי שיטת בחירתם, וכן ההשתלטות על שטחי סי.

סמוטריץ' מתייחס גם לנושאי דת קריטיים שעל הפרק: בג"ץ שעלול להכיר בגיורים רפורמים, לצד פסילת חוקים נוספים, ראשי רשויות שמנסים לקדם פרצה בסטטוס קוו על ידי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נושא הכשרות שנמצא על שולחן בג"ץ, האלימות המשטרתית כנגד החרדים והדתיים, וכן מינויי דיינים ורבנים.

סמוטריץ' מסכים עם בנט בנוגע לחשיבות הנושא הכלכלי, אך טוען כי לא ניתן לזנוח את האחרים: "אנחנו חייבים לטפל במשבר הכלכלי, להחזיר את הישראלים לשוק התעסוקה, לקדם רפורמות בכלכלה ולחזור למסלול צמיחה", אבל לטענתו, "לציונות הדתית יש אחריות להרבה מעבר לזה, ועד כמה שזה מורכב היא חייבת לקחת על עצמה את שתי המשימות".

לגבי שאלה התמיכה בנתניהו או במועמד אחד, שאלה שכל העת בנט ושקד מתחמקים ממנה, סמוטריץ' כותב: "הלוואי ונוכל להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא. אבל גם אם לא, וגם אם נצטרך להתפשר, נהיה חייבים לבחור את הקואליציה שלנו לפי השיקול הערכי", לדבריו יאלצו לעשות שיקול "באיזו קואליציה נוכל לקדם כמה שיותר מהערכים האלה".

"ובכל ממשלה שלא תקום", מסיים סמוטריץ' ובכך אולי מבריח קולות רבים, "אנחנו - מפלגה דתית לאומית גדולה וחזקה - נהיה שם כדי להתעקש על הדברים האלה ולהיות המצפן הערכי שלה. זו המשימה שאני נוטל על שכמי בהובלת התנועה הדתית לאומית". הוא מסיים: "יש לנו דרך ולא נוותר עליה".

תנועת הריבונות מסרה בתגובה לדבריו של סמוטריץ' כי התנועה מברכת את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על דבריו הבהירים והנחרצים המבהירים כי אין לנו כל פריבילגיה לגנוז את ערכינו למספר שנים. כך לגבי ערכי ריבונות והתיישבות, כך לגבי ערכי זהות יהודית ומסורת, כך לגבי המאבק על דמותה של מערכת המשפט.

התנועה קוראת לכלל מנהיגי המחנה הלאומי להצטרף לקריאתו של חבר הכנסת סמוטריץ', לשאת ברמה את דגלי המחנה ולהוביל איתם את העם כולו לעתיד טוב יותר, ציוני יותר ויהודי יותר.

קורונה מפלגת ימינה נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד