ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשש מזעזוע במזה"ת

ממשלת איראן: חידשנו הבוקר את העשרת האורניום ל-20%

‏דובר ממשלת איראן הודיע כי לפי הנחיית הנשיא החלה העשרת  האורניום לרמה של 20% במתקן הגרעין בפורדו. המהלך, לאחר החוק שעבר בפרלמנט בתגובה לחיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה

ממשלת איראן: חידשנו הבוקר את העשרת האורניום ל-20%
מוחסן פחריזאדה צילום: אינטלי טיימס

עלי רביע ‏דובר ממשלת איראן הודיע כי בהנחיית הנשיא רוחאני, איראן חידשה הבוקר את העשרת האורניום לרמה של 20 אחוז במתקן ההעשרה התת-קרקעי בפורדו.

יום לאחר ציון חיסול קאסם סולימאני, איראן הודיעה כי חזרה להעשיר אורניום במתקן הגרעין התת-קרקעי בפורדו לרמה של 20%. המהלך מביא את איראן להפר בצורה חמורה את הסכם הגרעין בינה לבין המעצמות, המהלך מביא חשש מפני זעזוע באזור המזרח התיכון בימים האחרונים של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי דובר הממשלה אמר כי איראן התחילה בתהליך של הפקת אורניום מועשר לרמה של 20% במתחם ההעשרה בפורדו, מדובר ברמת העשרה גבוהה מהרמה כעת, כזכור לפי הסכם הגרעין מותר לה להעשיר אורניום עד לרמה של 3.67%. אך איראן מתקרב ל-4.5% אחוז.

המהלך לא מפתיע, כזכור איראן הודיעה ביום שישי האחרון לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כי היא תגדיל את רמת העשרת האורניום שלה, וציינה כי היא עושה זאת לאחר החוק שעבר בפרלמנט בתגובה לחיסול מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה, חיסול שישראל מואשמת בו.

כזכור ב-20 לחודש ינואר יכנס ג'ו ביידן לתפקיד נשיא ארצות הברית, דבר שיעורר שיח רב בעולם, ביידן כזכור אמר שהוא מקווה לחזור להסכם מ-2015, אך בתנאי שאיראן תחזור ליישם את תנאי ההסכם, דבר שאיראן לא ממש מתלהבת לקיים.

איראן אורניום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד