י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה

נתניהו: אכנס את הקבינט תוך 48 כדי להכריז על החמרה בהגבלות

בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה ועלייה משמעותית במספר המאושפזים, ראש הממשלה נתניהו הודיע לפני זמן קצר כי תוך 48 שעות הוא יכנס את קבינט הקורונה כדי לסכם ולהכריז על החמרה בהגבלות | "צריך סגר מלא ומהר! לפני שהמוטציה הבריטית והגל השלישי יעשו בנו שמות"

נתניהו: אכנס את הקבינט תוך 48 כדי להכריז על החמרה בהגבלות
בדיקות קורונה בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

על רקע העלייה הדרמטית בנתוני התחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הוא יכנס את קבינט הקורונה ב-48 השעות הקרובות על מנת להכריז על הידוק מגבלות הסגר.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה".

ראש הממשלה התייחס למשבר העסקים בעקבות הסגר ואמר: "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר.

בעקבות החיסונים הודיע עכשיו בנק ישראל שתחזית ההתכווצות של המשק ירדה מ-6% במקור ל-3.5%. זה סימן טוב.

ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית. אני גם מודה לשר הביטחון שנותן את ידו למאמץ הזה עכשיו ואני מקווה שיעבירו אותה בכנסת במהרה".

על פי הדיווח צפויות הגבלות נוספות שכוללות בין היתר את סגירת מערכת החינוך, מהלך שכחול לבן צפויים להתנגד לו. יו"ר המפלגה בני גנץ אמר הבוקר ל-ynet כי "זה הדבר הכי חשוב בעיניי, ונעשה את הכול כדי לשמור על מערכת החינוך פתוחה. רוב ההדבקות שנמצאו בקרב תלמידים לא התרחשו בתוך מערכת החינוך. אם רוב ההדבקות נמצאות בחוץ, אז למה לשלם במחיר החינוך?"

השר יובל שטייניץ כתב במקביל בקבוצת הוואטסאפ של השרים: "חברים, צריך סגר מלא ומהר! לפני שהמוטציה הבריטית והגל השלישי יעשו בנו שמות".

מוקדם יותר היום פרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה הלאומי, קרא לסגור את מערכת החינוך בעקבות הזינוק בתחלואה. "צריך לסגור את מערכת החינוך. סגירת בתיה"ס תקטע את שרשראות ההדבקה. מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה וכך המגפה מתפשטת. קשה לכמת את זה לאחוזים מתוך התחלואה, אבל יש נתונים על ההדבקה, שהילדים מביאים הביתה ומדביקים את ההורים", כך אש בראיון לרדיו 103FM.

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי הערים החרדיות נמצאות בראש רשימת החולים כשביתר עילית ששמרה על עצמה במשך תקופה ארוכה כירוקה, התברגה לראש הרשימה האדומה, כש-24% מהבדיקות חיוביות ובעיקר ישנם 790 חולים פעילים.

במקום השני נמצאת מודיעין עילית עם 17% מהבדיקות חיוביות, 1,241 חולים פעילים. אלעד במקום השלישי עם 17% מהבדיקות חיוביות, 494 חולים פעילים ובמקום הרביעי נמצאת בני ברק עם 15% מהבדיקות חיוביות ו-2,056 חולים פעילים.

כפר קאסם במקום החמישי עם 15% מהבדיקות חיוביות, 153 חולים פעילים ואחריה נצרת עם 16% מהבדיקות חיוביות, 842 חולים פעילים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד