י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מות אהוביה סנדק ז"ל

כשלים בחקירה: סגן ראש מח"ש במתקפה חריפה נגד ראש המחלקה

סגן ראש מח"ש משה סעדה, תקף בחריפות את ראש מח"ש קרן בר מנחם ואת הפרקליטות על שורת כשלים שהיו לטענתו בחקירת השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחרי הנערים בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל. "ראש מח"ש מבטלת במחי יד הנחיה של ראש צוות החקירה, שתכליתה למנוע שיבוש, ומשחררת את השוטרים ובכך מעצימה את פוטנציאל השיבוש"

כשלים בחקירה: סגן ראש מח"ש במתקפה חריפה נגד ראש המחלקה
מח"ש צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שלושה שבועות לאחר המקרה המזעזע בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי, ויממה לאחר הדיווח אודות כוונת המשטרה להגיש כתבי אישום נגד חבריו של סנדק שנפצעו אף הם בתאונה, סגן ראש מח"ש, משה סעדה, תקף את ראש מח"ש קרן בר מנחם ואת הפרקליטות על שורת כשלים שהיו לטענתו בחקירת השוטרים שהיו מעורבים במרדף.

במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, ונחשף על ידי אראל סג"ל טען סעדה כי באופן תמוה ראש מח"ש והפרקליטות התעלמו מעדותם של חבריו של סנדק. הוא ציין כי אחד מחבריו אמר בחקירה כי "הכל שקרים. רצחו את חבר שלי ונתנו לנו מכות רצח בניגוד לחוק". 

סעדה טוען כי פרקליט המדינה למברג מתעלם מכך שראש מח"ש קרן בר מנחם, שחררה את השוטרים למרות שהם חשודים בהריגה ובאלימות כלפי העצורים. לדבריו, בר מנחם הנחתה לשחררם את השוטרים החשודים בטענה ש"בחקירת הנערים לא עלתה טענה שלפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים".

לדברי סעדה, כבר בחקירתם הראשונית בשעה 20:43 התלוננו העצורים על כך שהשוטרים "רצחו את חברם". אחד מהם אף הלין על "מכות רצח" שקיבל מהשוטרים ולמרות זאת קרן בן מנחם התעלמה מהדברים.

סעדה כותב כי נוכח הדברים הוא אינו מבין מדוע ראש מח"ש שחררה את השוטרים. סעדה טוען במכתבו כי "ראש מח"ש מבטלת במחי יד הנחיה של ראש צוות החקירה, שתכליתה למנוע שיבוש, ומשחררת את השוטרים ובכך מעצימה את פוטנציאל השיבוש" והוסיף את דעתו של ראש צוות החקירה שהלין על כך שהשוטרים התעכבו ברשימת הדוחות במשך 5 שעות.

את הקמת צוות חקירה משותף של מח"ש ושל ימ"ר תל אביב כינה סעדה "צעד חריג שלא היה דומה לו במח"ש" והוסיף כי "קבלת החלטה מושכלת מחייבת להכיר את מגוון הדעות השונות. במקרה דנן, למרות שמדובר במותו של קטין על-ידי אנשי משטרה, ראש מח"ש בחרה לכאורה במכוון בהתנהלות אחרת (לשון המעטה)".

מהפרקליטות נמסר כי "אין בכוונתנו להתנהל מול מר סעדה דרך התקשורת. כפי שמסרנו בעבר, חוקרי מח"ש הגיעו לזירה מיד עם קרות האירוע, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע. במסגרת זו, נחקרו באזהרה ארבעה שוטרים ונגבו עדויות משוטרים נוספים. כל ההחלטות מתקבלות משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד, שאין בכוונתנו לפרטם תוך כדי ניהול החקירה".

חקירת שוטרים אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד