י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שעות מחוץ למתחמים

חיסון קורונה לצעירים בשיטת מצליח: האם זה עובד?

הספורט הלאומי בימי קורונה: התחסנות בכל מחיר. אלפי צעירים מנסים את מזלם ומעבירים שעות ארוכות מחוץ למתחמי החיסונים בניסיון לקבל חיסון, האם הם מצליחים?!

חיסון קורונה לצעירים בשיטת מצליח: האם זה עובד?
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השיחות בכיכר רבין בתור הבלתי נגמר של חיסונים ובדיקות הקורונה מייצרות מציאות משעשעת. הרי להתכנס כבר אי אפשר זה תקופה ארוכה, אז התור שנראה כמו נחש ארוך ומתפתל הופך לפתע להיות המקום שבו צעירים מעבירים בו את הערבים. כן, המילה היא צעירים. אם לשפוט על פי מראה עיניים, רוב האנשים שמגיעים להתחסן במתחם הענקי בכיכר רבין בת"א לא מתקרבים אפילו לגיל 60.

המדגם הבלתי מייצג בכיכר מביא עימו שלל הסברים. חלקם של הממתינים בתור לחיסון הגואל באמת סובלים ממחלות רקע כמו אסטמה, בעיות לב וצרות נוספות ואילו האחרים מאמצים את "שיטת מצליח" הישראלית הידועה.

תמר, אישה בשנות הארבעים לחייה שהתחסנה לקורונה והגיעה למתחם עם בעלה סיפרה כי: "אני עובדת בזה כבר מאז שהתחילו, במדינה הזאת בסוף מי שמתעקש מצליח. הלכתי שלושה ימים לאיכילוב ובסוף הצלחתי. קיבלתי חיסון אם לא היינו מגיעים, ככל הנראה היו זורקים את זה לפח. קופות החולים מקבלות על זה כסף, אז מה אכפת להן בכלל מי מגיע לקבל חיסון". כעבור חצי שעה נתקלתי בה שוב. בעלה בניגוד אליה, יצא בידיים ריקות ולא חוסן, הדרכון הירוק יחכה בשלב זה. כך מדווח עדי רובינשטיין ב"ישראל היום".

אמר אסף, בעל בית קפה תל אביבי מוכר סיפר: "אם תיסע לכפרים הערביים בשבת אתה מקבל חיסון ברגע. פשוט לא מעניין את הציבור הזה להתחסן, ובמקביל היהודים לא אוהבים לבוא בשבת. קח לדוגמה את השבת האחרונה, בכל הערים הערביות אפשר היה לבוא להתחסן בקלות בלי תור, לא היה שם אף אחד - רק יהודים".

חיסון לקורונה תל אביב צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד