י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זכתה לאריכות ימים

בד"ה: אחותו של זקן ראשי הישיבות הלכה לעולמה 

בירושלים נפטרה אתמול הרבנית הצדקנית מרת סימה חיה ויסקי ע"ה, אשת הגאון רבי נתן ויסקי, ואחותו של זקן ראשי הישיבות הגר"י שיינר. 'בחדרי חרדים' על דמותה של של האישה שעלתה לישראל הקימה את ביתה ונפטרה בצלילות הדעת 

בד"ה: אחותו של זקן ראשי הישיבות הלכה לעולמה 
אחיה, הגאון רבי יצחק שיינר צילום: שמואל דריי

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' נפטרה אתמול (שני) לבית עולמה בשיבה טובה הרבנית הצדקנית חיה סימא ויסקי ע"ה אשת הגאון רבי נתן ויסקי מראשי ישיבת 'אור ברוך' ומחשובי תלמידי החכמים בירושלים של מעלה והיא בת 93 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה בי"ז טבת תרפ"ט בארה"ב לאביה רבי דב שיינר זצ"ל ולאמה מרת פרל ע"ה. אביה יהודי צדיק שמסר את נפשו על שמירת שבת בארה"ב של אז, בימים שלא יכלו להתפרנס מבלי לעבוד בשבת וכל השבוע הלך מעבודה לעבודה לפרנס את ביתו בעבודות שאינם מצריכים לעבוד בשבת. 

היא עלתה לארץ בימי בחרותה יחד עם אחיה הבכור זקן ראשי הישיבות בדורנו הגאון רבי יצחק שיינר שליט"א ראש ישיבת קמניץ וחבר מועצת גדולי התורה, בארץ שהייתה מדבר שממה מסרה את נפשה ונישאה לבעלה הגאון רבי נתן ויסקי מראשי ישיבת 'אור ברוך' ובנו של הגאון רבי יצחק ויסקי זצ"ל ראש ישיבת תפארת צבי. 

הם הקימו את ביתם על אדני התורה והיראה. בני המשפחה מספרים על היותה אישה צדקנית גדולה שסבלה ייסורים כל חיה וקיבלה אותם באהבה. 

זכתה והשאירה אחריה דורות ישרים מבורכים בנים וחתנים תלמידי חכמים ומרביצי תורה נכדים ונינים כולם בדרך ישראל סבא. היא זכתה לאריכות ימים מופלגת בצלילות הדעת עד הרגע האחרון ממש.

בחודש אדר בשנה שעברה נפטרה אחותה מרת לאה גולדשטיין ע"ה. 

במסע הלוויה שיצא אמש מבית הלוויות שמגר בירושלים השתתפו קהל רב מבני המשפחה, והיא נטמנה בהר הזיתים. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב יצחק שיינר הגרד ויסקי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד