י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת דיון בממשלה

שר הבריאות מתריע: "להגיע לסגר מלא עם סגירת מערכת החינוך"

נוכח נתוני התחלואה הקשים מאוד עם למעלה מ-8 אלף מאומתים - שר הבריאות קיים דיון חירום עם הנהלת משרדו הבוקר ומיד לאחר מכן יצא למסור הצהרה בשידור חי בה קרא לסגר מלא בהקדם האפשרי | השר הזהיר כי עוד מאות ימותו רח"ל "שברנו את תחזית כמות החולים הקשים"

שר הבריאות מתריע: "להגיע לסגר מלא עם סגירת מערכת החינוך"
השר יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר היום (שלישי) הצהרה ברורה  לסגר מלא, שעות קודם כינוס ישיבת הממשלה בה צפויים לדון בהידוק הסגר.

אדלשטיין היה נחרץ בדעתו כי אין מנוס מהטלת סגר נוקשה עם סגירת כל מערכת החינוך.

"קיימנו ישיבת חירום", פתח השר אדלשטיין, "הממשלה מתכנסת עוד כמה שעות לישיבה, בעיניי אולי החשובה ביותר מאז קמה, אנחנו מבקשים לבנות גשר בין היום עם מצב התחלואה הנוראי לבין הצלחת החיסונים".

אדלשטיין הבהיר בדבריו כי "אנחנו נוכל לבנות את הגשר בתנאי שלא נשחק בכאילו, אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל ללא עבודה, חוץ מעבודות חיוניות, עם מערכת חינוך סגורה, עם אפס התקהלויות - רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב שמיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

עוד הוסיף שר הבריאות והתריע כי באם לא יוטל הסגר "זה יביא מאות מתים ואלפי חולים במצב קשה", תוך שהוא מציין כי "הממשלה קיבלה את ההחלטה על הסגר של ימי תשרי שהיינו עם 2900 חולים מאומתים, היום ספרנו יותר מ 8,000 מאומתים ועוד לא התקבלה", ההערכה כי "נחצה את העשר אלף חולים גם אם נעשה סגרים".

אדלשטיין קרא לשרי הממשלה לתמוך בהצעת משרד הבריאות, "אם אנחנו נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים ואנחנו נזכור שיש ערבות הדדית", כשהוא מתייחס גם לסוגיית האכיפה במגזר החרדי, ואמר: "אין שום הנחות, לאף אחד במדינת ישראל, הסגירה תהיה סגירה, לא יהיו מיוחסים בשום תחום ובשום ענף או שום ציבור".

 

יולי אדלשטיין סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד