י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המוטציה משתוללת

התחלואה בסקוטלנד מזנקת: בתי הכנסת נסגרו, חתונות עד 5 משתתפים

בשכנתה של בריטניה תחלואת הקורונה נמצאת בזינוק, הרבה בגלל המוטציה הבריטית ובמדינה החליטו על סגר מהודק במיוחד שיחל ביום שישי הקרוב | תיאסר יציאה מהבית ללא צורך חיוני, בתי הכנסת ייסגרו, הלוויות וחתונות עם מספר מצומצם של משתתפים

התחלואה בסקוטלנד מזנקת: בתי הכנסת נסגרו, חתונות עד 5 משתתפים
בית טיפוסי בסקוטלנד צילום: Isaac Harari/FLASH90

סקוטלנד נכנסת לסגר קפדני וחל איסור לצאת מהבית ללא סיבה מוצדקת, המצב במדינה השכנה לבריטניה הוא החמור ביותר מאז תחילת המגיפה במרץ 2020.

בעקבות כך, מקומות תפילה יהיו סגורים החל מיום שישי הקרוב, אך עדיין יתאפשר לקיים חתונות והלוויות. מקסימום 20 אנשים יורשו להשתתף בטקסי לוויה ומקסימום חמישה אנשים יורשו להשתתף בחתונות.

מנהיגת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ון אמרה אתמול (שני), כי המגבלות החדשות והקשוחות נחוצות בגלל, "קצב ההידבקויות שנמצא בעלייה תלולה" היא הזהירה כי ניתן יהיה להאריך את הסגר מעבר לינואר במידת הצורך. בתי הספר יישארו סגורים עד פברואר ואנשים יחויבו להישאר בבית.

מפקד משטרה בכיר, ג'ון סוויני, אישר כי המשטרה תנקוט בפעולות אכיפה קשות נגד כל מי שיעבור על הכללים. "אנחנו מודאגים יותר מהמצב בסקוטלנד, לא היינו מודאגים ככה בשום שלב במגיפה עד כה, זה קרה בגלל הגרסה החדשה של הנגיף, היינו חייבים לנקוט בצעדים אלה, אנו מצטערים מאוד שנאלצנו לנקוט בצעדים אלה ואנו מבינים את הנטל המוטל על החברה, אך הסגר הוא הדבר הנכון לעשות כדי להגן על הציבור" אמר.

פתיחת בתי הספר תהיה ב-18 בינואר, אך נשקלת האפשרות לדחות ל-1 בפברואר, העובדים בכל המדינה מונחים לעבוד מהבית עד כמה שזה אפשרי. בינתיים, מקומות תפילה יהיו סגורים החל מיום שישי הקרוב, אך עדיין יתאפשרו חתונות והלוויות עם מספר אנשים מועט מאד.

מנהיגת סקוטלנד ניקולה סטרג'ון אמרה, "אני יודעת שהשבועות הקרובים יהיו קשים מאד, ואני מצטערת לבקש עוד הגבלות לאחר תשעה חודשים ארוכים, אך ההקרבה הזאת נחוצה". עוד הוסיפה: "ההבדל בין חודש מרץ האחרון הוא שבעזרת חיסונים שיש לנו עכשיו, תיסלל הדרך לימים בהירים יותר".

שר הבריאות מאט הנקוק אמר: "זהו רגע מכריע במאבקנו נגד הנגיף הנורא הזה, ואני מקווה שהוא מספק תקווה מחודשת לכולם שסופה של המגיפה הזו באופק".

סקוטלנד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד