י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התחלואה מזנקת

"המוטציה יצאה משליטה": רשימת היישובים אליהם היא הגיעה

מנתוני קופות החולים עולה כי 13% מכלל הנדבקים נדבקו במוטציה הבריטית, בהשוואה ל-2% לפני פחות משבועיים. הפרוייקטור מזהיר כי שרשראות ההדבקה הפוטנציאליות של המוטציה מגיעות למאות רבות של חולים שעדיין לא ידועים למערכת | רשימת היישובים אליהם הגיעה המוטציה

"המוטציה יצאה משליטה": רשימת היישובים אליהם היא הגיעה
בדיקות קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

המוטציה הבריטית ממשיכה להתפשט בישראל בקצב מדאיג ולדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה היום (שלישי) "המוטציה יצאה משליטה". הוא ציין כי "בריטניה נמצאת כעת בסגר מלא לאחר שיעור תמותה מאסיבי. לצערנו, גם אצלנו המוטציה החדשה של הקורונה מזנקת, אם כי לא באותו קצב".

מנתוני קופות החולים עולה כי 13% מכלל הנדבקים נדבקו במוטציה הבריטית, בהשוואה ל-2% לפני פחות משבועיים. ראש המל"ל מאיר בן שבת ציין כי "המוטציה הבריטית עלילה לשנות דרמטית את קצב ההדבקה והמגמות"

פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג בישיבת הממשלה את הנתונים העדכניים לפיהם עד כה זוהו כ-30 מקרי מוטציה ודאיים בישראל ו-189 מאומתים שנדבקו מהם. שרשראות ההדבקה הפוטנציאליות מגיעות למאות רבות של חולים שעדיין לא ידועים למערכת.

עד כה הגיעה המוטציה ליישובים אשדוד, הרצליה, בני ברק, חולון, ירושלים, כפר יונה, מגדל העמק, נס ציונה, נתניה, עפולה, צור יצחק, קריית אונו, רמת גן, רמת ישי ותל אביב ובכמה מוקדים וישובים מזוהים קצבי הכפלה מהירים וחריגים החשודים כעדות למוטציה. לפי אש, ההערכה היא שהמוטציה כבר מפושטת בקהילה וצפויה להגביר קצבי הדבקה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "המגעים של מי שהיה עם הווריאנט מפוזרים בשלושה בתי ספר שונים שמהם נדבקו 32 אנשים. יש לנו דרך לזהות אותו במעבדה קצת לפני, דרך בדיקה שמצליחה להראות את הגן של הוירוס. יש חמש מעבדות שמשתמשות בבדיקות האלה".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד