י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החל מחמישי בחצות ליל

הממשלה אישרה סגר לשבועיים • נתניהו: "מדובר בהצלת חיי אדם"

בתום דיון ממושך, שרי הממשלה אישרו החלת סגר למשך שבועיים החל מחמישי בחצות. ראש הממשלה הזהיר: "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר" | ל'בחדרי' חרדים נודע כי שלושת השרים החרדים, דרעי, ליצמן ואביטן נמנעו בהצבעה על הסגר

הממשלה אישרה סגר לשבועיים • נתניהו: "מדובר בהצלת חיי אדם"
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

בעקבות העלייה בתחלואה למרות מבצע החיסונים והטלת הסגר בתחילת השבוע שעבר, שרי הממשלה אישרו הערב (שלישי) סגר שלישי מלא ומשמעותי, שייכנס לתוקף החל מיום חמישי בחצות הליל - סגר הדוק יותר שיכלול גם את סגירת מערכת החינוך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השרים החרדים, אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן נמנעו בהצבעה על הסגר והסבירו" "אנחנו בעד הסגר כי מדובר בפיקוח נפש אך לא רוצים לתת יד לסגירת בתי הכנסת ומוסדות הלימוד".

כאמור, הסגר צפוי להיות הדוק יותר ולכלול את סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות, צמצום נוסף של מקומות העבודה וצמצום בחצי של התקהלויות. בנוסף אושרו הגבלות בענף הבנייה והגבלות בענף התעופה. מחשש להתנגדות הנוסעים, שוטרי משטרת ישראל צפויים לסייע באכיפת ההנחיות בנמל התעופה בן גוריון.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל וגובה חיים רבים".

"אנחנו צריכים מיד להטיל סגר מלא", אמר נתניהו נחרצות, "אנחנו בישיבת הממשלה ואין לי ספק שהממשלה תאשר את זה והכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

נתניהו הוסיף ואמר כי "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר. לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה ויש אותו, צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

כזכור, במשרד הבריאות דרשו היום את סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות, כמו גם צמצום מקומות העבודה לחיוניים בלבד ויציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (סופרים ופארם) ורק ביישוב או עיר המגורים.

בנוסף, דרשו במשרד הבריאות צמצום נוסף של איסור התקהלויות, כך שיותר עד 5 אנשים בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (כיום מותר 10 בפנים ו-20 בחוץ), כן דרשו לאסור על שהייה בבית אחר, צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50% ואיסור טייק אווי.

דקות לכינוס הממשלה, גנץ כינס את סיעתו והודיע: "נתמוך בסגר מלא למשך שבועיים - כולל סגירת מערכת החינוך וללא החרגות של מגזרים. עם זאת לא נאפשר פגיעה בזכות ההפגנה".

קודם לכן קרא השר אדלשטיין לשרי הממשלה לתמוך בהצעת משרד הבריאות: "אם אנחנו נשים בצד את כל השיקולים הלא עניינים ואנחנו נזכור שיש ערבות הדדית", כשהוא מתייחס גם לסוגיית האכיפה במגזר החרדי, ואמר: "אין שום הנחות, לאף אחד במדינת ישראל, הסגירה תהיה סגירה, לא יהיו מיוחסים בשום תחום ובשום ענף או שום ציבור".

נזכיר כי 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה כי במהלך דיון סיעתי שקיימה 'כחול לבן', קודם כינוס ישיבת הממשלה, גיבשו השרים עמדה לפיה יש לדרוש אכיפה מלאה בימי הסגר, כולל במגזר החרדי. על פי דרישתם, האכיפה ההדוקה תתקיים על התקהלויות במגזר החרדי כולל בבתי הכנסת.

סגר קורונה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד