י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין ממשלה ואין הכרעה

סקר מנדטים חדש מציג: בחירות חמישיות

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, 77 ימים לפתיחת הקלפיות, הרי שמפלגתו של רון חולדאי היתה מקבלת רק 6 מנדטים, נפתלי בנט מתחזק ל-14, גנץ, סער ו'מרצ' עולים במנדט ואילו 'הרשימה המשותפת' מוסיפה לרדת לעבר 10 בלבד | החרדים שומרים על כוחם, אך לנתניהו אין ממשלה | וגם, מה יקרה אם סמוטריץ' מתפצל מבנט ורץ לבד

סקר מנדטים חדש מציג: בחירות חמישיות
חסידי גור ביום הבחירות צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד 77 ימים אזרחי ישראל יצעדו לקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות, והמירוץ לכיסא הולך ונעשה הפכפך ומפתיע בכל יום שעובר. השר לענייני ירושלים ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ הודיע היום (שלישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים וראש העיר תל אביב, רון חולדאי, שהקים את מפלגת 'הישראלים', לצד שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, הציג הערב את המועמדות החדשות ברשימת 'הישראלים': החוקרת פרופ' קרין נהון, ח"כ לשעבר מ'כחול לבן' עו"ד עינב קאבלה, אשת החינוך קארן טל ומנכ"לית חברת מוסדות חינוך ותרבות בת"א, עדי צברי.

מסקר חדשות 12 עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 27 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. תקווה חדשה בראשות גדעון סער שומרת על כוחה בסקרים עם 18 מנדטים, מה שמציב אותה במקום השני, בפער של ארבעה מנדטים מימינה בראשות נפתלי בנט שמקבלת 14 מנדטים. עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים.

במקום הרביעי נמצאת יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד שנחלשת מעט ומקבלת 13 מנדטים כשאחריה הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי משמר את כוחו כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, כמו גם יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן שמקבלת 8 גם היא.

הישראלים בראשות רון חולדאי עם 6 מנדטים כמו גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שנחלשת ומקבלת 6 אף היא. סוגרות את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ וכחול לבן בראשות בני גנץ שמקבלות 5 מנדטים כל אחת.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה (2.8%), מפלגת העבודה (1.5%), תנופה בראשות עפר שלח (0.3%), הבית היהודי (0.3%) גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (0.1%) לא עברו את אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין, הכולל את הליכוד, ימינה והחרדים עם 57 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים אף הוא וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 6 מנדטים בלבד.

בנוסף בדקו בסקר מה היה קורה אילו הבחירות היו מתקיימות היום, ומפלגת "ימינה" תתפצל ובנפרד ירוצו "ימינה" בראשות נפתלי בנט ומפלגה בראשות בצלאל סמוטריץ', ויתר המפלגות ללא שינוי. במקרה כזה ימינה הייתה מתחזקת בשני מנדטים על חשבון הליכוד וסער, ומפלגה בראשותו של סמוטריץ' הייתה מקבלת 2.3% מקולות הבוחרים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בנימין נתניהו מוביל עם 27%, אחריו גדעון סער עם 16%, יאיר לפיד 14%, נפתלי בנט 13% ובני גנץ 6%. 14% ענו שאף אחד מהם ועשרה אחוזים לא יודעים.

לפי הסקר, החרדים הופכים ללשון מאזניים, שכן באם יבחרו ללכת עם מחנה 'רק לא ביבי', תהיה ממשלה יציבה, אך באם ישמרו אמונים לבנימין נתניהו, הרי שלפי תוצאות אלו ישראל תצעד לסבב בחירות נוסף. אופציה נוספת שתמנע את הבחירות, היא שבירת מילתו והבטחתו של גדעון סער, או איתור ארבעה עריקים, לשם השגת 61 המנדטים הנדרשים להקמת ממשלה. 

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 500 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 5 בינואר 2021

סקר מנדטים מנו גבע בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד