י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא סומכים על מח"ש

משפחת סנדק דורשת: למנות שופט שיחקור את מות אהוביה

מחר תוגש לבית משפט השלום בירושלים דרישה, למנות שופט שיחקור את התאונה הטראגית בה נהרג אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי | עורך הדין המייצג את המשפחה תקף: "במח"ש נעשה ניסיון למנוע חקירה ראויה"

משפחת סנדק דורשת: למנות שופט שיחקור את מות אהוביה
עוה"ד אריאל עטרי במסיבת העיתונאים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוריו של הנער אהוביה סנדק יחד עורכי דינם, קיימו היום (רביעי) הצהרה לתקשורת בה הודיעו כי בכוונתם להגיש מחר בבוקר דרישה לבית משפט השלום בירושלים, למנות שופט שיחקור את נסיבות התאונה הטראגית. לטענתם, מחובת מח"ש למנות את השופט מתוקף סעיף 19 לחוק חקירת מוות.

 "הרכב המשטרתי אשם באירוע הזה באופן ברור", קבע עורך דינם של המשפחה מנשה יאדו, "כל אחד יודע שהרכב שפגע מאחור הוא האשם. משטרת ישראל השמיטה מידע מהפרוטוקולים והשוטרים מסרו גרסה שקרית כאילו שהרכב של הנערים זגזג ועף מעצמו".  

עו"ד אריאל עטרי מארגון 'חוננו', אמר כי "מדובר בצעד יוצא דופן. בית המשפט חייב למנות שופט שימצא את האשמים בהריגתו של אהוביה ויביא להעמדתם לדין". לדבריו, "חקירת הריגתו של אהוביה נגועה בכל הכשלים החמורים ביותר כגון שיבוש חקירה, תיאום עדויות. במח"ש נעשה ניסיון למנוע חקירה ראויה ומשטרת ישראל דואגת שכל חומר שמגיע לידיה זמין לשוטרים החשודים".

כזכור, סגן ראש מח"ש, משה סעדה, תקף אתמול את ראש מח"ש קרן בר מנחם ואת הפרקליטות על שורת כשלים שהיו לטענתו בחקירת השוטרים שהיו מעורבים במרדף. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, ונחשף על ידי אראל סג"ל טען סעדה כי באופן תמוה ראש מח"ש והפרקליטות התעלמו מעדותם של חבריו של סנדק. הוא ציין כי אחד מחבריו אמר בחקירה כי "הכל שקרים. רצחו את חבר שלי ונתנו לנו מכות רצח בניגוד לחוק". 

סעדה טוען כי פרקליט המדינה למברג מתעלם מכך שראש מח"ש קרן בר מנחם, שחררה את השוטרים למרות שהם חשודים בהריגה ובאלימות כלפי העצורים. לדבריו, בר מנחם הנחתה לשחררם את השוטרים החשודים בטענה ש"בחקירת הנערים לא עלתה טענה שלפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים".

לדברי סעדה, כבר בחקירתם הראשונית בשעה 20:43 התלוננו העצורים על כך שהשוטרים "רצחו את חברם". אחד מהם אף הלין על "מכות רצח" שקיבל מהשוטרים ולמרות זאת קרן בן מנחם התעלמה מהדברים.

במקביל, אתמול פורסמה בחוות דעת משפטית שנכתבה על ידי חוקר תאונות בכיר, ושוגרה למחלקה לחקירות שוטרים. בחוות הדעת נקבע כי בלשי ימ"ר ש"י התנגשו ברכבם של נערי הגבעות, מה שהוביל למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. על פי הדו"ח שהכין עורך דין דוד בן זקן, אשר עבד במשך כ-30 שנה כבוחן תנועה במשטרה, התאונה הקטלנית נגרמה בסבירות גבוהה בעקבות סטייה של רכב המשטרה לנתיב בו נסעו הצעירים.

רכב הבלשים, כך נטען בדו"ח, נגח ברכב וגרם להתהפכותו. כזכור, לפני כשבועיים התקיים מרדף משטרתי של בלשי המשטרה אחר מספר צעירים בבנימין, לאחר שאלו נחשדו ביידוי אבנים לעבר רכבים פלסטיניים. המרדף הסתיים באסון כבוד לאחר שאהוביה סנדק מצא את מותו. בימים אלו גוברת מחאת פעילי הימין בעקבות מה שהם מכנים "ניסיון של המשטרה לטייח את החקירה".

אהוביה סנדק אריאל עטרי ארגון חוננו ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד