י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גם הולכי רגל

חציתם כביש עם פלאפון ביד? אתם מסתכנים בקבלת דו"ח

תקנות חדשות עלולות להחמיר את הענישה גם להולכי הרגל. עצירה לקראת מעבר חצייה, שימוש בפלאפון בעת חציית כביש כמו גם הושבת ילדים במושב קדמי • עורך הדין רוני פאלוך עושה סדר

חציתם כביש עם פלאפון ביד? אתם מסתכנים בקבלת דו"ח
חרדי משוחח בפלאפון צילום: פלאש 90

שימו לב: ע"פ טיוטת התקנות שהונחה על שולחן שרת התחבורה, הוצעו מספר שינויים בתקנות תעבורה, כמה מהן עיקריות ומשמעותיות לנהגים והולכי רגל. הטיוטה כוללת תקנות חדשות אשר עלולות להחמיר את הענישה ביחס לעצירה לקראת מעבר חצייה, שימוש בפלאפון בעת חציית כביש וכדו', כמו גם הושבת ילדים במושב קדמי.

עורך הדין רוני פאלוך ממשרד "לויתן פאלוך עורכי דין" העוסק בתחום התעבורה, אשר במשרדו בחנו את ההמלצות הנ"ל הסביר עבור גולשי 'בחדרי חרדים' את החמרת התקנות:

על פי החוק הקיים, מוטלת חובה על נהג המתקרב למעבר חציה, אם ניכר שהולך רגל מבקש לחצות בו את הכביש - להאט את מהירות נסיעתו ולתת זכות קדימה להולך רגל. בטיוטת התקנות החדשה, מוצע כי החובה להאט את מהירות הנסיעה תהא קיימת בכל מקרה, ולא תהיה תלויה בשאלה אם הבחין בהולך רגל שמתכוון לחצות. זאת, כיוון שבמהירות נסיעה גבוהה הנהג עלול כלל לא להבחין בהולך רגל כזה, וגם כי הולך הרגל לעיתים רבות כלל לא מתקרב כלל למעבר החציה כשהתנועה זורמת.

עוד נכתב בהצעה החדשה כי מוצע לאסור על הושבת ילדים מתחת לגיל 10 במושב הקדמי של הרכב, אלא אם כן שאר מושבי הרכב תפוסים. מושב קדמי הוא מושב מסוכן יותר מהמושב האחורי ולכן למעט במצב של רכב מלא, יש להעדיף להושיב ילד במושב אחורי.

בנוסף על פי ההצעה החדשה מוצע לקבוע כי הולך רגל לא ישתמש במכשיר המשמש לתקשורת בעת שהוא חוצה כביש, שביל אופניים או מסילת רכבת או הולך בהם, זאת עקב הסחת הדעת שמכשירים אלה גורמים ופגיעתם בתשומת הלב שהולך הרגל מפנה למתרחש סביבו במקום המיועד לתנועת סוגי רכב שונים.

"הזהירות מאת הסכנה הקיימת בהושבת ילד במושב קדמי, התקרבות למעבר חצייה ועיון בפלאפון בעת מעבר חציה וכדו', הביאה את הצוות המקצועי במשרד התחבורה להמליץ על החמרת התקנות" הסביר עו"ד רוני פאלוך.

רוני פאלוך פלאפון הול רגל מעבר חצייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד