י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עבודה, חינוך, תעופה והתקהלויות

סגר שלישי החל מיום שישי: אלו הן ההנחיות וההגבלות הצפויות

בעקבות כישלון הסגר הנוכחי, שהחל לפני כשבועיים והזינוק המתמשך בתחלואה, אישרה אמש ממשלת ישראל סגר נוסף - הדוק יותר, שייכנס לתוקף החל מיום חמישי בחצות הליל • הסגר יכלול את סגירת מערכת החינוך כולה, צמצום מקומות העבודה וצמצום נוסף של ההתקהלויות

סגר שלישי החל מיום שישי: אלו הן ההנחיות וההגבלות הצפויות
אכיפת הסגר צילום: דוברות המשטרה

בשל העלייה בתחלואה על אף המגבלות והסגר, שרי הממשלה אישרו אמש (שלישי) סגר שלישי מלא ומשמעותי, שייכנס לתוקף החל מיום חמישי בחצות הליל.

בשונה מהסגר שהיה עד כה הסגר הבא צפוי לכלול את סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות, כולל גני הילדים. בנוסף, הוחלט על צמצום מקומות העבודה לחיוניים בלבד, יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (מרכולים ובתי מרקחת) ורק ביישוב או עיר המגורים, מגבלת מרחק תישאר 1,000 מטר, למרות דרישת חלק מהשרים לצמצמה ל-500 מטר.

בנוסף הוחלט על צמצום נוסף בחצי של איסור התקהלויות לחמישה בחלל סגור במקום עשרה עד כה ועשרה במרחב פתוח במקום עשרים עד כה. בנוסף חל איסור שהייה בבית אחר, צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50% ואיסור טייק אווי.

בנוגע לענף הבנייה, ראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר יסכמו את המדיניות בנושא זה הקשור במדיניות כניסת פלסטינים לישראל.

בנוסף, הוחלט על הגבלות גם בענף התעופה לפיהן צוותי הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה, רת"א, רש"ת, משרד הבריאות ומשרד המשפטים יכינו את התקנות בעניין יציאה לשדה התעופה בעת הסגר, שיובאו מחר בבוקר לאישור הממשלה. הוחלט כי נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד תחילת הסגר, יוחרגו מהגבלת המרחק הביתי ורק הם בלבד יורשו לטוס לחו"ל עם הצגת כרטיס טיסה ואסמכתא להזמנה לפני הסגר. נוסעים שירצו לטוס אחר כך יוכלו לעשות זאת רק באישור ועדת חריגים. משרד התחבורה עדכן כי עובדי רש"ת יערכו בכניסה לשדה בדיקה של תיעוד מועדי הזמנת כרטיסי הטיסה. מקרים של אי שיתוף פעולה יטופלו על ידי משטרת ישראל.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל וגובה חיים רבים".

"אנחנו צריכים מיד להטיל סגר מלא", אמר נתניהו נחרצות, "אנחנו בישיבת הממשלה ואין לי ספק שהממשלה תאשר את זה והכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

נתניהו הוסיף ואמר כי "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר. לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה ויש אותו, צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד