י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקורונה לא מתחשבת

פירות הסגר השלישי: התחזית הקודרת של הביטוח הלאומי

הסגר השלישי רק אושר בממשלה, ובביטוח הלאומי פרסמו תחזית קודרת במיוחד, כאשר על פי ההערכות בסיום הסגר נעמוד על כ-700 אלף מובטלים. בתוך כך דווח כי כ-250 עובדי הביטוח הלאומי חלו בעצמם בנגיף

פירות הסגר השלישי: התחזית הקודרת של הביטוח הלאומי
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נגיף הקורונה לא מתחשב: בצל הזינוק בתחלואה בכל רחבי הארץ, החליטו בממשלה על צעדי הידוק לסגר של הגל השלישי. אחת ההשלכות הראשוניות והחמורות של הסגר היא באבטלה הגואה, ובביטוח הלאומי פרסמו תחזית קודרת במיוחד.

על פי התחזית שפורסמה ב'כלכליסט' מאז תחילת הסגר במקביל לזינוק בתחלואה החל גם זינוק מתון במספר המובטלים, כאשר לא פחות מ-44 אלף ישראלים כבר הצטרפו למעגל המובטלים, וההערכה היא שעם הידוק ההגבלות יצטרפו עוד עשרות אלפי אזרחים לקטגוריית 'דורשי עבודה' ומספר המובטלים הכולל יגיע לכ-700 אלף מובטלים. 

מנגד ציינו בביטוח הלאומי כי למרות שמדובר בהצטברות של מאות אלפי מובטלים, בסגר הקרוב הזינוק יהיה פחות חד מבסגרים הקודמים, וזאת לאור כך שמעסיקים ועובדים למדו לתכנן את סדרי העבודה בצל ההגבלות והסגרים.

על פי הנתונים לפני הסגר הראשון עמד מספר המובטלים על 80 אלף נפש, ועם תחילת הסגר נרשם זינוק בפברואר לכ -890 אלף נפש, ומאז המספרים ירדו ועלו במקביל להידוק ושחרור ההגבלות.

יצויין כי במקביל כ-250 עובדי ביטוח הלאומי עצמו חלו בנגיף הקורונה "הדבר משפיע על מתן השירות ומוסיף על העומסים הקיימים. הנהלת הביטוח הלאומי פועלת ככל האפשר על מנת למצוא פתרונות למצב" אמרו בביטוח הלאומי.

 

ביטוח לאומי קורונה מובטלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד