י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוער בארצות הברית

יממה דרמטית לפנינו: סגן הנשיא יכריז על ניצחונו של ביידן?

הנשיא המכהן דונאלד טראמפ בשבועות האחרונים הצהיר לא אחת כי בתאריך ה-6 בינואר, היום בו אמור מייק פנס, סגן הנשיא, לנהל את האסיפה בקונגרס ולאשר את נצחונו של ביידן, והחלפתו בסגניתו קמלה האריס

יממה דרמטית לפנינו: סגן הנשיא יכריז על ניצחונו של ביידן?
מייק פנס צילום: גיל יוחנן, פלאש 90

מחר (רביעי) יוכרע הרוב בסנאט בבחירות שייערכו בג'ורג'יה שבארצות הברית. ובמקביל הנשיא המכהן דונאלד טראמפ בשבועות האחרונים הצהיר לא אחת כי בתאריך ה-6 בינואר, היום בו אמור הקונגרס לאשר את נצחונו של ביידן, צפויות הפתעות. מוקדם יותר היום הוא הוסיף וצייץ כי לסגן הנשיא יש את הכח לדחות הצבעת אלקטורים שנבחרו שלא כדין.

את האסיפה מחר בקונגרס אמור לנהל סגן הנשיא מייק פנס, ולאור כך הוא עומד בעין הסערה הפוליטית בארצות הברית, כאשר כזכור טראמפ מסרב להכיר בהפסדו ומצהיר שוב ושוב כי הבחירות זוייפו, כל כובד המשקל מונח עכשיו על כתפיו של פנס.

סגן הנשיא ייאלץ מחר לאשרר את הצבעת האלקטורים בבחירות האחרונות, כשהדמוקרטים מקווים שהוא יכריז כצפוי על נצחונו של מועמד הדוקרטי ג'ו ביידן והחלפתו הוא עצמו בידי סגניתו של ביידן קמלה האריס.

על פי הדיווח ב'רויטרס' הבוס של פנס הנשיא טראמפ אמר אמש בעצרת בחירות בג'ורג'יה "אני מקווה שסגן הנשיא הנהדר שלנו יעשה למעננו את מה שמצופה ממנו. הוא איש נהדר כמובן שאם הוא לא יעשה את זה אני לא אוהב אותו כל כך".

פנס עצמו יודע את גודל השעה, מחד הנורמות האמריקניות והיכולת להפסיד בכבוד. מנגד העדויות הרבות על הזיופים והזעם הרב של תומכיו הרפובליקנים.

לסיכום: יממה דרמטית בארצות הברית לפנינו.

מייק פנס דונאלד טראמפ הבחירות בארצות הברית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד