י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כולם מתאחדים מול איראן"

היסטוריה: שני המנהיגים היריבים התחבקו בשדה • צפו

במרכז החדשות ביממה האחרונה, עמדה ללא ספק, פסגת הפיוס של מדינות המפרץ, קבלת הפנים החמה לה זכה אמיר קטאר, תמים בן חמד, מידי יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן | ברכות חמות, חיבוק לבבי ופסיעה בניחותא על השטיח האדום ריגשו את העולם הערבי

היסטוריה: שני המנהיגים היריבים התחבקו בשדה • צפו
החיבוק ההיסטורי צילום: מתוך שידורי כאן 11

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן אמר אתמול (שלישי) כי מדינות המפרץ מאחדות כיום את כוחותיהן נגד האתגרים באזור ונגד תכנית הגרעין והטילים של איראן.

את הדברים אמר בנאומו, בפתח פסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ: "היום אנחנו מציגים את המשותף בין עמינו האחים ונמשיך ביחד עם כל התוכניות", אמר. זו הפעם הראשונה מזה שלוש שנים שאמיר קטאר נוכח גם הוא בפגישת המועצה זאת לאחר ההודעה ביום שני האחרון על סיום הסכסוך בין מדינתו לסעודיה, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים.

במרכז החדשות אתמול (שלישי) עמדה, ללא ספק, פסגת הפיוס של מדינות המפרץ. לתשומת לב מיוחדת זכתה קבלת הפנים החמה לה זכה אמיר קטאר, תמים בן חמד, מידי יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן: ברכות חמות, חיבוק לבבי ופסיעה בניחותא על השטיח האדום. כך דווח בכאן 11.

שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, אמר כי מדינות המפרץ - ובהן קטאר - הסכימו שלא להתערב בעניינים הפנימיים זו של זו או לאיים על הביטחון זו של זו: "מדובר בפתיחת דף חדש בין עמי האזור שירחיק את משקעי העבר ובהסכם שישאף לעתיד משותף ויחזיק את יחסי השכנות הטובה", את הדברים אמר במעמד הודעת הסיכום של פסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ. עוד עלה מהודעת הסיכום כי המדינות כולן ישובו לבצע השקעות הדדיות ולעבוד יחדיו: "חשוב שתהיה עמדה בעניין איראן, לא רק בנושא הגרעין אלא גם בעניין ההרס, החורבן וחוסר היציבות שלהם היא גורמת", כך אמר המזכיר הכללי של הפורום, נאיף אלחג'רף.

כזכור ביום שני האחרון הודיעה כווית כי במסגרת צעדי הפיוס בין קטאר לסעודיה הוסכם שהחל מהערב שתי המדינות יפתחו את הגבול היבשתי ביניהן ואת המרחב האווירי והימי שלהן. בנוסף נמסר כי הוסכם לטפל בכל הנושאים הרלוונטיים. ואתמול כאמור התקיימה בסעודיה פסגה של מנהיגי מדינות המפרץ כדי לקדם את הסכם הפיוס בין הצדדים. נזכיר כי לפני שלוש שנים סעודיה, האמירויות, בחריין ומצרים ניתקו את היחסים עם קטאר בעקבות תמיכתה בטרור והתערבותה בעניינים הפנימיים שלהן.

הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן קטאר איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד