י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חרדים לגורלנו

הסתה נוראית: לנעול את הדלתות ולהזרים גז לתלמודי התורה

בתגובה לפרסום ב'הארץ' כי הרבנים הורו לת"תים פעול כסדרם בימי הסגר כתב אחד מהגרפיקאים של 'אוטו מגזין' ערן רובינפלד ברשתות החברתיות "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?, דבריו הופצו במהירות וגררו גל של זעם • דמנו הותר!

הסתה נוראית: לנעול את הדלתות ולהזרים גז לתלמודי התורה
ילדי באבוב לומדים על שילוח הקן בשגרת הקורונה צילום: שוקי לרר

בכל הדורות היו ציבור שומרי התורה והמצוות הציבור הנרדף והמושמץ ביותר, גם בשבתנו במדינת היהודים נוהג זה לא פסק, ובפרט מעת פרוץ נגיף הקורונה לחיינו לפני כשנה, או אז הלכו וגדלו ממדי ההסתה והפכו למפלצתיים.

הבוקר (רביעי) בתגובה לפרסום ב'הארץ' כי הרבנים הורו לפעול כסדרם בימי הסגר כתב אחד מהגרפיקאים של 'אוטו מגזין' ערן רובינפלד ברשתות החברתיות "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?, דבריו הופצו במהירות וגררו גל של זעם. דמנו הותר!

לאור הזעם הרב התנצל רובינפלד על הדברים החמורים אותם כתב, והסביר כי הוא לא יכול להתנצל בפומבי בעקבות כך שחשבון הפייסבוק שלו נחסם "אשמח להתנצל" אמר.

דני פרומצ'נקו עורך אחראי ובעלים של 'אוטו מגזין' אמר בתגובה לדברי ההסתה ב'קו החרדי': "ערן הוא גרפיקאי פרילאנס, ולא כותב אצלנו. דעתו לא משקפת את דעתנו בכל דבר ועניין. אנו מגנים כל התבטאות שכזאת נגד בני אדן ובעיקר נגד בני עמנו".

עוד ציין פרומצ'נקו בהתגוננות "הוא עצמו גם מחק את הדברים".

מקרה זה מתווסף לגילויי השנאה המפורשים בשבועות האחרונים. כאשר השנאה עברה מהרשתות החברתיות אל המציאות היומיומית, וכמו שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' על נהג מונית שבחן את סגנון הכיפות של הנוסעים שעלו למוניתו, ובאם לא היה מדובר בחרדי אזה היה מאפשר לו לנסוע אתו.

חמור מכך היה המקרה בו חשפנו הקלטה של פרופסור מאזור המרכז שדרש מהמטופלים המגיעים מאזורים הדתיים והחרדיים להצטייד באישור בדיקת קורונה שלילית לפני ההגעה למרפאה. אגב, גם במקרה זה חשיפת ההקלטה הובילה למחיקתה ולהתנצלות.

יתרה מכך היו הדיווחים בימים האחרונים כי משרד הבריאות הנחה לאפשר לחילוניים מבוססים למלא בעצמם חקירה אפידמיולוגית פריווילגיה לה לא זכו החרדים, במקרה זה שר הבריאות יולי אדלשטיין הכחיש את הדברים, מנגד היו מי שטענו שהמהלך נעצר, לפחות באופן רשמי רק לאור ההתנגדות החרדית.

שנאת חרדים תאי גזים אוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד