י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המאבק על הדומיננטיות

נשיא סין הורה ל-2 מיליון חייליו להיערך ללחימה: "אל תפחדו מהמוות"

שי ג'ינפינג, המנהיג הטוטליטרי של סין, הורה בצו מיוחד לצבאו שנחשב הגדול בעולם, עם כשני מיליון חיילים, "לא לפחד מהמוות". ברקע עומדים כמה מאבקים שלמנהלת סין מול מספר מדינות ובראשם מלחמת הסחר מול ארה"ב

נשיא סין הורה ל-2 מיליון חייליו להיערך ללחימה: "אל תפחדו מהמוות"
שי ג'ינפינג צילום: צילום מסך

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הורה לכוחות הצבא להתחיל את הכשרתם לשנה הנוכחית, ודורש מהם להיות מוכנים למלחמה בכל זמן נתון. פרשנים צבאיים חוששים כי הצו של שי מרמז כי סין "אכן עומדת בפני סיכוי גדול למלחמה". כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

הנשיא שי ציווה על חייליו להגביר את האימונים ב'תנאי לחימה אמיתיים' בכדי להבטיח את נכונות הלחימה שלהם ואת יכולותיהם לנצח בקרבות, כך על פי הפקודה שפרסמה סוכנות הידיעות הסינית Xinhua. הנשיא שי, הוא ראש הצבא הסיני. הוא משמש כמזכיר הכללי של הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בסין (CPC) ויו"ר הוועדה הצבאית המרכזית (CMC). בצו הראשון של הוועדה הצבאית המרכזית בשנת 2021, קרא שי לצבא השחרור העממי שלא לחשוש ממצוקה או ממוות.

הוא דרש מכל אנשי הצבא לחדד את רוח הלחימה שלהם ולוודא שהם משפרים את כישורי הלחימה שלהם לקראת יום השנה ה-100 להקמת המפלגה הקומוניסטית בסין השנה.

דיווח: סין השתמשה בנשק "קרני מיקרוגל סודי לבישול חיילים"

הנשיא הסיני משתמש בקביעות במילים לוחמניות לחייליו כדי להבטיח שכל החיילים יהיו "במצב המתנה עם כוננות לסכסוכים צבאיים פוטנציאליים".

מומחים טענו בנובמבר האחרון כי סין השתמשה בנשק "קרני מיקרוגל סודי לבישול חיילים הודים" מה שאילץ את הצבא ההודי לסגת בגבול בהימלאיה.

פרופסור טען כי חיילים סינים השתמשו בכלי נשק 'מיקרוגל' כדי לאלץ את החיילים ההודים לסגת מהגבול. הנשק האלקטרומגנטי "מבשל" את הרקמה האנושית של כוחות האויב "הפך את צמרות ההרים לתנור מיקרוגל" וגרם לחיילים ההודים להקיא, כך אמר מומחה מחקרים בינלאומי ג'ין קנרונג לתלמידיו בבייג'ינג.

על פי הדיווח ב"טיימס" בחודש נובמבר האחרון, הנשק נפרס בסוף אוגוסט האחרון, שבועות לאחר קטטה בה היו מעורבים חיילים משתי המדינות, לפחות 20 חיילים הודים נהרגו, והביאו את שתי המעצמות החמושות בנשק גרעיני קרוב יותר למלחמה ממה שהיו ב-53 שנים האחרונות, באחד משדות הקרב הגבוהים בעולם.

'נשק מיקרוגל' מתואר על ידי סין כ"נשק לא קטלני הגורם לתחושת צריבה מיידית ומביא את המטרות לברוח".

שי ג'ינפינג סין הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד