ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עצוב מאוד ומזועזע"

המהומות בוושינגטון: מיהם הפוליטיקאים הישראלים שגינו?

על רקע המהומות בארה"ב, דווקא הפוליטיקאים שנהנים מההפגנות כנגד ראש הממשלה נתניהו, מיהרו לגנות את ההפגנות בארה"ב • "‏התמונות מוושינגטון פוצעות את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה" • אז מיהם הפוליטיקאים שגינו?

המהומות בוושינגטון: מיהם הפוליטיקאים הישראלים שגינו?
המפגינים בוושינגטון צילום: צילום מסך

מאות מתומכי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, התכנסו בשעות האחרונות מחוץ לגבעת הקפיטול לעצרת תמיכה בו, על רקע הטענות לזיופים בבחירות לנשיאות. המפגינים פרצו לבניין הקפיטול וזרעו במקום הרס רב. כוחות גדולים של משטרה מנסים לפזרם - ללא הצלחה עד כה. במהלך העימותים נפצעו מספר שוטרים ומפגינים ואישה נוספת נפצעה מירי שוטרים ונפגעה באורח אנוש.

מרבית הפוליטיקאים הישראלים לא התייחסו עד כה למהומות, מלבד אלו שדווקא די נהנים מהפגנות דומות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן כתב כי "‏הפורעים האלימים בוושינגטון מבקשים לנתץ את היסודות עליהם מושתת כל דמוקרטיה. כל מנהיגי העולם הדמוקרטי חייבים להתייצב עתה בקול אחיד נגד השיסוי וההסתה ולצד יציבות שלטון החוק".

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון, המשפטים והתקשורת בני גנץ אמר כי "‏התמונות מוושינגטון פוצעות את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה. לא האמנתי שאראה תמונות כאלו בדמוקרטיה החזקה בעולם. זוהי הוכחה לכך שלפני היריבות הפוליטית, עלינו להסכים על כללי המשחק: שמירה על שלטון החוק, כיבוד הליכים דמוקרטיים ושיח מכבד. אני מקווה שהאירוע המחריד יגיע לסיומו בהקדם, וללא נפגעים בנפש".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ואמר כי הוא "עצוב מאוד ומזועזע מהתמונות מארצות הברית. המחשבות שלי הן עם כל החברים שלי בוושינגטון הערב. אנו מקווים לראות את השבת הסדר ואת השלמת מעבר הכוח. אמריקה צריכה לחזור להיות מודל לחיקוי לדמוקרטיות ברחבי העולם".

ארה"ב בני גנץ אבי ניסנקורן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד