י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על חודו של קול

בזמן המהומות: הרפובליקנים הפסידו גם את הסנאט

הדמוקרטים ניצחו גם במרוץ השני בג'ורג'יה: ג'ון אוסוף היהודי ניצח את הסנאטור הרפובליקני המכהן דייוויד פרדיו • מוקדם יותר, ניצח רפאל וורנוק, את הסנאטורית קלי לופלר הרפובליקנית והשליטה בבית העליון של הקונגרס תעבור לידי המפלגה הדמוקרטית

בזמן המהומות: הרפובליקנים הפסידו גם את הסנאט
מבנה הסנאט צילום: ארכיון

על רקע המהומות בארה"ב, המפלגה הדמוקרטית השלימה הערב (רביעי) מהפך חשוב מבחינתה בסנאט, עם ניצחונו של המועמד הדמוקרטי ג'ון אוסוף על הסנאטור המכהן דייוויד פרדיו במרוץ בג'ורג'יה. אוסוף זכה ב-50.3% מהקולות, ליריבו דיוויד פרדו הרפובליקני היו 49.7%.

בנוסף רפאל וורנוק הדיח את הסנאטורית הרפובליקנית קלי לופלר. הניצחונות הביאו את הסנאט האמריקני למצב שוויוני בין המפלגות. ובכך סגנית הנשיא קמלה האריס תהיה שוברת השוויון בתור היותה גם נשיאת הסנאט הבאה, כך ששליטה בבית העליון של הקונגרס תעבור לידי המפלגה הדמוקרטית, והדמוקרטים ימנו ויעבירו חוקים כפי שנראה להם.

 • << שידור חי > הדרמה בעיצומה: מטעני נפץ במטות; מפגינה נורתה ונפצעה קשה >>

אוסוף פרסם לאחר הניצחון, "ג'ורג'יה, תודה רבה על האמון שנתתם בי. לכבוד הוא לי לקבל את תמיכתכם ואמונכם, אני מצפה לשרת אתכם", המנצח הנוסף וורנוק הוא כומר, שאמר לאחר הניצחון: "אני הולך לסנאט כדי לעבוד למען כל ג'ורג'יה, לא משנה למי הצבעתם בבחירות האלו". וורנוק יהיה הסנאטור השחור הראשון של ג'ורג'יה.

נציין כי המהומות בגבעת הקפיטול ממשיכות כל העת, עד כה נעצרו 13 מפגינים ומספר שוטרים ומפגינים נפצעו, ביניהם אישה שנפצעה באורח אנוש מירי שוטרים.

 

בית הנבחרים המפלגה הרפובליקנית (1) המפלגה הדמוקרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד